Opleiding allround styliste

Hallo allemaal

ik sta voor een belangrijke keus. Ik moet namelijk een juiste opleiding kiezen. Aangezien ik superlang heb getwijfeld heb ik uiteindelijk toch besloten dat ik iets met mode wil doen, zo kwam ik op allround styliste. Combineren met dingen is altijd al iets voor mij geweest. Mijn ouders stonden niet helemaal achter mijn keuze maar vonden dat ik het zelf mocht bepalen. Ik kwam uit bij scholen zoals Vogue akademie en B academie (ik ga MBO doen). Ik woon ergens in het Noorden van Nederland, maar op kamers gaan wordt ehm helaas niet. Dus nu zit ik met twee problemen. Ik word volgendjaar in februari pas 18 jaar dus recht op een ov heb ik vgm niet, maar hoe kan ik toch voordelig reizen? Ik kwam er ook achter dat de Vogue akademie en B academie particuliere scholen zijn en niet worden vergoed… Klopt dit? moet ik al het les geld zelf betalen?

weet iemand misschien nog een opleiding allroundstyliste/ styling design in het noorden op een NIET particuliere school…

Alvast bedankt!

Je kan een abonnement nemen, dat scheelt vaak met reizen op saldo.

Particulieren scholen moet je inderdaad zelf betalen.
Heb je al verder rond gekeken, want er zijn zeker wel MBO opleidingen styling ook wel in het noorden (Leeuwarden,Groningen, Zwolle). Zit wel verschil in deze opleidingen, hangt er vanaf wat je wilt.

In Leeuwarden heb je 'm in ieder geval

Veel Allround stylist opleidingen zijn particuliere scholen. In ieder geval op het HBO dan. Same problem here! Ik wil de studie ook gaan doen maar Vogue academie vraagt enorm veel lesgeld (wist btw niet dat dat een MBO is?) Verder is de opleiding ook nog te volgen op de Artemis Academie in Amsterdam, is wel HBO. En zij vragen 7,5 duizend euro per lesjaar.

Ik ben zelf ook nog op zoek naar andere scholen die niet particulier zijn en deze opleiding aanbieden op HBO niveau. Dus ik volg dit topic ook even!

Ik doe momenteel de opleiding grafisch vormgever aan het Grafisch lyceum, dit is MBO en een hele goede basis (denk ik) voor Allround Styliste. Omdat ik weet dat ik meer in me heb dan alleen dit wil ik verder studeren en nog HBO meepakken. Akademie Vogue is in mijn ogen echt perfect. Akademie Vogue is inderdaad particulier, je krijgt sowieso een intake opdracht als je geen portfolio hebt. Ik heb al een portfolio, bij grafisch vormgeven leer je concept denken, vormgeving, logo’s huisstijlen, je krijgt te maken met typografie, visualiseren, fotografie. Misschien ook wel wat voor je?

AKADEMIE VOGUE IS BTW NIET MBO, de toelatingseisen zijn havo/vwo/mbo!!!

Voordelen:

• Geen leenstelsel, dus niet je “zelfstandige leven” beginnen met een schuld
  • Het is deeltijd, 1 á 2 dag school dus je hebt zat tijd om te werken
  • Je kan het op eigen tempo doen, hoe langer je er over doet hoe goedkoper het word
  • Kleinschalige school
  • HBO binnen 2/3 jaar (ik heb geen zin om wéér 4 jaar op school te zitten na een MBO diploma)

Vergeet niet dat een HBO opleiding rond de 2000,- per jaar is, 2000 x 4 is volgens mij nog altijd 8000 ;p evenveel als Akademie Vogue dus.

Ik moet het ook zelf betalen, maar ik woon nog thuis en als ik een baan vindt en ik word minimaal betaald dan verdien ik rond de 600 euro per maand met 3 dagen werken in de week.

De opleiding is ongeveer 7500, je mag het in termijnen betalen.

Stel je doet er 24 maanden over:
7500:24 = 312 per maand

Van (minimaal) 600 euro p.m. kan ik die 312 wel missen.

Als ik er 3 jaar over wil doen, 36 maanden:
7500:36 = 208 euro per maand

Het is echt niet zo duur als dat het lijkt. Maar vergeet niet dat er allemaal kosten aan materialen bijkomen en voor mij ook vervoerskosten (retour Amsterdam is 20 eu voor mij)

Als ik jullie was zou ik gewoon echt even heel goed onderzoek doen!! Want als je het niet zeker weet, is het echt zonde van je tijd en geld. Je betaald ook 100 eu inschrijfgeld en 450 voor het examen dacht ik!!

Plus er zijn volgens mij maar 2 scholen die die opleiding geven en dat is Artemis, wat echt overpriced is en Akademie Vogue.

AMFI betaal je inderdaad 7500 PER JAAR(!)
Dus 7500 x 4 en dan moet je ook nog een spiegelreflex camera aanschaffen…

Ik hoorde en las ervaringen van meisjes die zeiden dat het heel streng was daar, dat het een hoog percentage schoolverlaters heeft.

Als je niet naar een ‘erkende’ opleiding gaat krijg je sws geen studenten ov dacht ik!