opgezwollen schaamlip

ik heb de laatste dagen last van een opgezwollen schaamlip
het brand en het jeukt de hele dag ook komt er afscheiding uit mijn vagina dat een beetje geschift lijkt
ik weet niet wat het is ik maak me hier erg zorgen over

wie weet wat het is of wat ik er tegen kan doen?

ik heb nog nooit seks gehad

herpes ofzo…
nee grapje, langs de dokter gaan, dat lijkt me slim.

Je kunt voor de zekerheid naar de dokter gaan idd.

Schimmelinfectie, even langs de huisarts.

dankje voor de reacties maar ik durf het niet aan mijn moeder te vertellen dus naar de dokter helemaal niet is er niet iets wat ik er zelf tegen kan doen?

Zolang je niet weet wat het is kan je er niets tegen doen, ik zou echt naar de dokter gaan, ondertussen goed schoonhouden.

Schimmelinfectie, krijg je antibiotica voor, na 5dagen is het weg. :slightly_smiling_face:

Je kunt altijd alleen naar de dokter gaan, hij heeft beroepsgeheim. En als je echt niet wilt dat hij daar beneden gaat kijken. Zeg je dat gewoon, dat zal hij of zij vast begrijpen. Die van mij iig wel. En dan krijg je antibiotica. Of een soort zetpil.

Dokter heeft geheimhoudingsplicht. Je kan het best aan je moeder vertellen, niks om je voor te schamen want iedereen krijgt het wel eens ooit.

Je kan ook canesten gino halen bij de drogist, dat is zalf voor jeuk/branderig gevoel down under

Soa?

Ze heeft nog nooit seks gehad

Ik heb ook zoiets gehad en ik stresste hem toen de pan uit. Ik dacht serieus dat ik toen een soa had. Langs de huisarts durfde ik niet. Heb toen eerst een flesje lactacyd gekocht, en goed gewassen daarmee een weekje lang. Uiteindelijk werd het toen wel minder. En omdat ik zo bang was dat ik iets ernstigs had (als een soa) heb ik toen heeeel veel nagedacht over eventuele oorzaken. Ik kwam er toen achter dat ik een ander soort pil was gaan slikken (wel dezelfde bestanddelen maar een goedkoper merk ofzo, vorige merk werd niet meer vergoed door de verzekering). Toen bleek het zo te zijn dat mijn poes niet goed reageerde op die pil. Toen ben ik mijn ‘oude’ pil weer gaan slikken, en daarna nooit meer last van gehad.

Wat ik dus aanraadt, is eerst een weekje lactacyd te gebruiken (je merkt na 1 of 2 dagen al wel of het dan minder wordt), en mocht er niets veranderen toch maar naar de dokter gaan…

ohhhh plz géén lactacyd gebruiken als je waarschijnlijk al last heb van een schimmelinfectie.
lactacyd is PH neutraal, maar je vagina is dat niet!

Was jezelf goed met water en als je échtniet naar de dokter wil, kun je meestal zonder recept bij de apotheek een zalfje krijgen.

ALS het een schimmelinfectie is… (verdiep je er eerst goed in door op internet kenmerken etc te lezen) en je bent er dan zeker van

dan hoef je tegenwoordig hiervoor niet meer naar de dokter voor antibiotica of iets dergelijks, tegenwoordig wordt het namelijk ook gewoon verkocht bij kruidvat (en misschien ook wel andere drogisterijen?)

Ik zou het even aanzien. Ik heb het zelf ook gehad en ben er niet mee naar de dokter geweest. Gewoon goed gewassen met water en na een tijdje was het weg.

Schimmelinfectie en antibiotica?:face_with_raised_eyebrow: Dus niet! Antibiotica werken tegen bacteriën en niet tegen schimmels. Sommige zware antibiotica kuren kunnen zelfs een veroorzaker zijn van schimmelinfecties. Nee, je krijgt er een ander(e) tablet of tabletten voor, als het schimmelinfectie is, en waarschijnlijk in jouw geval ook een zalfje. Is zo weer over.

Van antibiotica kun je juist een schimmelinfectie krijgen:S

Oh zie net dat het al is gezegt

Als je echt een schimmelinfectie hebt gaat het niet weg maar blijft het sluimeren. Beter wel gewoon gaan.

Die van de kruidvat is (voor zover ik weet) allemaal voor uitwendig. Het mag dus wel op je schaamlippen maar niet erin. Daarmee los je het tijdelijk op, maar het zal dan zeker terugkomen.

Gewoon naar de huisarts gaan, wie weet heb je geluk en klinkt jou verhaal zo overduidelijk dat hij/zij niet eens hoeft te kijken. Je krijgt dan een creme met inbrenghulsen (dus echt voor erin) en/of een vaginale zetpil.

Ga gewoon naar de huisarts en vertel het je moeder ook, ze zal echt niet zwaar overdreven reageren. Als je naar de huisarts gaat, weet je in elk geval zeker wat het wel en niet is, en dan krijg je ook de juiste medicijnen zodat het weg gaat.