Opgezwollen muggenbult

Hallo allemaal,

Ik heb dus last van een muggenbult op mijn hand die opgezwollen is, het is eigenlijk een ienie-minie muggenbultje, maar daaromheen is er een heel stuk rood en opgezwollen (als je 't helemaal opmeet ja dat heb ik gedaan dan is 't ca.5 bij 4 cm :astonished:)

Alvast bedankt!

http://www.omaweetraad.com/tips.php?rubriek=gezondheid
Bij de M van muggenbult kijken, staan talloze tips :slightly_smiling_face:

Ik heb er nog nooit van gehoord. Misschien even aan je ouders of de dokter laten zien?

Ben je er niet allergisch voor ?

^ Ja inderdaad

Heb je zo’n zuigsetje? Dan kun je hem uitzuigen en wordt het minder.

Ja dat zei mijn vriendin ook tegen me, ik ben misschien van plan om naar de huisarts te gaan…
Maar op mijn gezicht zit er ook 1, maar die is niet zo erg als op mijn hand(gelukkig!)

Dat heb ik niet thuis, maar ik zie ook geen angel?

Ik had dat ook, en ik schijn dus allergisch te zijn voor een of ander insect, dus dat ben jij waarschijnlijk ook. Zit er ook een harde schijf onder, of iets? Gewoon naar de kliniek gaan dan krijg je allergiepillen en een zalfje.
Mijne was even groot en ook helemaal rood enzo, voelt ook warm aan? Ik heb wel nog een tip voor je; ga er niet aanzitten. Dat deed ik toen ik het een andere keer had en zijn er dus bacterien binnengekomen (of dat lag aan het beestje dat kan ook) waardoor ik wondroos kreeg, dus er niet teveel aanzitten.

Oh… Ik voel (volgens mij) geen harde schijf… Maar 't voelt wel warm aan ja, soms voel ik 't gewoon echt “opwarmen” nu dus Maar ik heb er gelukkig niet aangekrabt :stuck_out_tongue:

Er moet geen angel in zitten om het gif eruit te kunnen zuigen hoor :wink:

En als je allergisch bent krijg je inderdaad gewoon een kuurtje. Ik had Aerius gekregen voor een allergische reactie op een beet van een daas.

Waarschijnlijk ben je allergisch inderdaad, heb ik ook. Als ik geprikt word door een mug zwelt die plek eromheen helemaal op.

ik ben ook allergisch , dat is heel irri , je krapt dan alles open en dan wordt het helemaal dik en rood , enzo, ik heb er speciale creme’s voor en pilletjes , die helpen goed, ik ben naar de apotheek gegaan daarmee.

oja, ik ben allergisch voor alle , steken beestjes

Weten jullie ook misschien hoelang 't duurt voordat de bult weg is?

Ah! Dat is écht erg… Sterkte in ieder geval!

Wat bij mij altijd helpt is sudocreme.
Normaal is het voor luieruitslag maar het helpt tegen rode jeukende/prikkende plekken etc.

http://ejtaal.net/fun/hackers-home/sudocreme.jpg

Oh dat heb ik ook weleens. Ik zuig dat uit met zo’n zuigsetje.

Niet krabben. en ja wat de bovenste zeggen

het kan een week duren een paar dagen , 2 weken , dat weet je nooit , maar ik heb er nu ook weer 2 , ook weer opengekrabt ( dat ga je ook doen als je allergisch bent , dan jeukt alles nog erger dan normaal ) maar je moet gewoon even naar de DA ofzo gaan , drogist . en dan vragen wat je er voor kan gebruiken , ik heb pilletjes die ook voor hooikoorts enzo zijn en die helpen bij mij , ook heb ik standaard op mijn nachtkastje , talk poeder , nestosyl , en nog een ander paar creme’ s .

en inderdaad het is heel erg vervelend om daar allergisch er voor te zijn , maar ik hoop dat ik jhe wat tips heb gegeven .