Opgezwollen hand

Hoi meiden!

Ik heb een ongelukje gehad met mijn hand en misschien kunnen jullie me helpen.
Gisteren had er een chauffeur me bij het oversteken op het zebrapad niet gezien maar kon net uitwijken. Ik verschrok me natuurlijk erg en een reflex van me is om mijn handen omhoog te halen zeg maar. Toevallig raakte ik net met mijn rechterhand de autospiegel. En nu ziet mijn hand er dus zo uit:

Het doet natuurlijk pijn als ik er op duw omdat het heel opgezwollen blauw is, maar mijn vingers kan ik normaal bewegen. Pas als ik een vuist probeer te maken of met mijn pink mijn duim wil aanraken is er halfweg een trekkerig gevoel en kan ik het ook niet helemaal. Iets vasthouden doet ook pijn.

Ik denk dat het gewoon gekneusd is en dus niet waard om naar de dokter te gaan, wat denken jullie?
Het lijkt me vrij zinloos om foto’s te laten maken en geld uit te geven om daarna gewoon wat verband er rond te moeten doen, niet?

Alvast bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face:

Toch ff naar de dokter

Ik zou het toch ff laten nakijken bij de dokter.

Ga voor de zekerheid toch maar naar de dokter inderdaad.

even mee naar de dokter/eerstehulp post, tot die tijd je arm en hand omhoog houden met een mitella. Het kan natuurlijk gewoon gekneusd zijn maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Botbreuken moet je niet koelen, dus tot je zeker weet wat het is niet doen. En als je wel al gekoeld hebt, en de pijn is tijdens het koelen erger geworden, dan is het hoogstwaarschijnlijk wel een breuk!