Opgezwollen gezicht

Hallo…
Ik heb een PROBLEEM, ik wordt best vaak wakker met een opgezwollen gezicht… mijn gezicht ziet er dan echt raar uit, soms is mijn neus wat opgezwollen of mijn ogen of gewoon heel me gezicht… het trekt na een tijdje wel weg… maar het is gewoon zo irritant he, want zie er dan dus echt niet uit…
Heeft iemand misschien iets hier tegen… misschien dat ik met een bepaalde crème ofzo moet slapen… of zou het komen doordat ik te kort slaap? Het is echt heel erg, hoop dat jullie me kunnen helpen.

niemand?

Ik heb echt geen idee.
misschien ben je ergen allergisch voor ofzo?
je kussen misschien ? =p

Hey, heb je misschien allergie? want ik had ook altijd opgezwolle oogleden en lippen toen ik wakker werd bleek het allergie te zijn… of is het meer een vochtophoping? dan zou ik meerwaterdrinken dat zou kunnen helpen

zoiets dacht ik ook
ik weet niet hoe erg het is enzo maar anders kun je beter naar de dokter gaan om te testen of je ergens allergisch voor bent

Inderdaad, ga naar de dokter en doe een test.

Ook niet meteen vertrouwen als bij die test negatief uitkomt,was bij mij ook het geval ze testen niet alles ik bleek allergies te zijn in iets wat in ‘de pil’ zit :S ben ik zelf erachter gekomen

okay… maar bij mij gaat het wel over he? soms na 2 uurtjes soms pas tot 's avonds… maar het trekt wel weg… vaak zijn mijn ogen dik, lijkt alsof ze ontstoken zijn en me neus ook raar…(eigenlijk heel me gezicht, maar vooral dat)

tot je de oorzaak niet weet zou ik mijn gezicht gewoon niet te veel belasten (make-up en zo)
en als je gezicht opgezwollen is gewoon voorzichtig met koud water wassen, dat helpt vaak tegen zwellingen

ja een allergie kan over gaan binnen 2uur…

misschien kan je niet tegen stof,als je slaapt en er ligt veel stof dan kan je ook daar allergies van zijn dit hebben veel mensen, je kan proberen wat meer stofvrij te krijgen (raam open, matras luchtten, stof weg vegen)

Ik heb dan altijd opgezwollen ogen :bored:

pas geleden heb ik ook zo’n allergiesche reactie gehad,
ik kreeg dikke boven en onderlip en mijn ogen werden dik.
ik ben toen naar de huisartsenpost geweest en kreeg een iets (weet de naam niet meer) ingespoten
ook kreeg ik pilletjes mee.
maar het duurde erg lang voordat de zwelling helemaal weg was (namelijk 5 dagen)

Ik ben op internet gaan kijken en ik denk dat het angio-oedeem is.
de oorzaak kan van vanalles zijn, dus ook voeding, koude- en warme prikkels enz.

is het normaal dat het zolang duurde voordat de zwelling weg was?
en is het werkelijk angio oedeem?
hoe kunnen we het voorkomen?

Wij kunnen niet voor je vaststellen of het angio-oedeem is… De meeste meiden hier hebben namelijk geen medische studie gedaan, mochten we dat wel zijn kunnen we je door de pc heen alsnog niet onderzoeken…

Mocht je er nog eens last van krijgen, vraag het dan bij de huisartsenpost of je eigen huisarts…

Voorkomen kun je het alleen als je zeker weet wat het is en waar het door komt. Nogmaals, dat kunnen wij niet voor je uitzoeken.

Ik weet door ervaring dat ik niet tegen bepaalde medicijnen kan, dan zwelt mij gezicht op als een ballon (a)

Ik zal even langs de huisarts gaan om je inderdaad op allergieën te testen. Kan allergie zijn voor iets in je kussen/dekbed etc. waardoor jij elke ochtend met opgezwollen ogen/neus/gezicht wakker wordt.