Opgezwollen en pijnlijk oog

Hey meiden,

Dus…
eergisteren had ik een pijnlijk jeukende linker oog. Vooral mijn onderste ooglid jeukte verschrikkelijk.
Ik had uiteindelijk oogdruppels in mijn oog gedaan en een koude doek tegen mijn oog gehouden en ben gaan slapen en heb er daarna geen last meer van gehad.
Nu heb ik weer hetzelfde maar dan nog erger en deze keer aan mijn rechter oog. Mijn oog is erg opgezwollen en pijnlijk en heb werkelijk geen idee waar het vandaan komt.
Ik gebruik wel oog make up maar alles wat ik gebruik is pas nieuw en ik haal de make up van mijn ogen weg met een speciale make up remover voor je ogen. Maar ik heb deze week ook helemaal geen make up gebruikt. Dus denk niet dat het daar aan kan liggen.

Ik ga sws de dokter bellen mocht het erger worden of niet over gaan. Maar vroeg me af of iemand het eerder heeft gehad en eventueel weet wat ik eraan kan doen?

Kan een oogontsteking zijn, schoonmaken met afgekoeld kokend water en de oogdruppels blijven gebruiken. Geen make-up tot dat het helemaal over is. Kan door verschillende dingen komen en waarschijnlijk is het overgegaan op je andere oog omdat je aan het geïrriteerde oog hebt gezeten met je vingers en toen aan je andere oog.

Heb ik ook gehad. Die dag paar keer m’n oog gespoeld in een borrelglaasje met gekookt water. ( Wat natuurlijk was afgekoeld :’) ) En de volgende ochtend was het alweer over.

Aangezien beide ogen zijn geïnfecteerd wordt het nu wel lastiger om het zelf op te lossen met water. Ik denk dat je zelf oogdruppels hebt voor het vochtig houden van je ogen? Ik zou even een afspraak maken bij de huisarts voor speciale oogdruppels voor een ontsteking. Gewone oogdruppels die te koop zijn bij de drogisterij helpen namelijk niet bij het genezen van een ontsteking.
Het is nu bijna weekend dus waarschijnlijk kun je vandaag niet meer terecht bij de huisarts. Kook inderdaad water. Laat het even afkoelen en doordrenk een make-up remover watje en knijp deze even kort uit. Vervolgens van buiten en binnen over je gesloten oog in één beweging.