Opgezwollen buik

Heey,

Ik zit er best wel erg mee dat mijn buik altijd extreem erg opgezwollen is na ieder ding wat ik eet. Maakt niet uit wat ik eet… Het blijft ook de hele dag totdat ik s’morgens opsta.
Ik weet dat het vooral komt door mijn spastische darm en het eten waar het extreem erg bij is probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden.
Het probleem is dus dat ik daardoor vind dat ik te dik ben. Ik heb een prima gewicht en als ik het s’morgens opsta ben ik ook tevreden met mijn lichaam.
Maar dat veranderd zodra ik iets eet. Hierdoor heb ik dus ook bijna anorexia van gehad.

Nu vroeg ik me af of iemand weet of hier tabletten voor bestaan die je gewoon bij kruidvat/etos ofzo kunt halen.
Want het is natuurlijk geen optie om in de zomer als ik ga zwemmen de hele dag niks te eten omdat ik dan wel zeker over mezelf ben.
Ik heb bij de dokter wel van die zakjes gekregen wat je in het water moet doen en moet opdrinken, maar dat is niet echt voor de opgezwollen buik.
Meer voor naar de wc kunnen en de buikpijn.

En heeft hier ook iemand last van ?

Heey,

Ik heb ook spastische darm dat meestal ook in de loop van de dag komt opzetten. Ik ben daarvoor naar de dokter geweest en ik heb er medicijnen voor gekregen (duspatal heet het volgens mij). Als ik het heb ingenomen in de ochtend heb ik er eigenlijk de rest van de dag bijna geen last meer van. Maar soms gaat het beter dan de andere dag hoor. Heb je ook altijd last van buikpijn die in de loop van de dag erger wordt?

Liefs,
Marcela

Ik heb dit ook. Je moet ook opletten of je niet in korte tijd te veel afvalt! Dan moet je zeker naar de dokter.
Je moet ook producten eten waar veel vezels in zitten. En anders toch even langs de dokter :slightly_smiling_face:

ik heb ook spastisch darmsyndroom maar 's ochtends is mijn maag juist heel erg ingevallen en lijk ik erg mager, en dan 's avonds heb ik ook opeens een opgezwollen buik :d

Ik heb ook vaak een opgezwollen buik maar ik heb ook een kleine maag.

Dit heb ik ook :frowning_face:
Maar niet een spactische darm ofzo maar meer dat ik heel veel lucht in m’n buik heb ofso:s
Had ook van die zakjes gekregen om op te drinken maar ik vond het zo vies dat ik ermee ben gestopt dus ik weet het ook niett,

upje!

Oh, heel herkenbaar! :open_mouth:
Geen idee wat je ertegen kunt doen.

Ik heb daar ook last van erg irritant is dat :frowning_face:

Heee eindelijk lotgenoten! :grinning:

ik heb ook een spastische darm… en zoals je zelf zegt als ik niks eet ben k erg tevreden met mn lichaam… maar zodra ik iets eet heb ik een hele opgezwollen buik… en hierdoor wil ik ook heel graag afvallen (maar dat lukt me niet, want ik hou te veel van eten)
Ik heb ook die poederdrank gehad en de duspatal…
ik heb mn duspatal opgemaakt… maar de drankjes niet, maar die dingen hielpen voor geen fuck bij mij, dus ik ben ermee gestopt en ook niet terug naar de dokter geweest…

Ik denk er al een tijdje over na om dus buikspieren te kweken? denk je dat dat zal helpen tegen de opgezwollen buik?

ik join deze topic :grinning: haha
xoxo

Hee, ik heb ook een spastische darm, érrrrg vervelend.

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde, als ik 's ochtends in de spiegel kijk ben ik heel tevreden, en aan het eind van de dag lijk ik wel hoogzwanger.

Misschien van dat Activia-spul?

Nee, dat werkt echt niet bij mij, verergerd alleen maar… vind ik.

Nee, activia helpt bij mij helemaal niet! :open_mouth:

O dat heb ik ook inderdaad! Echt zo’n ronde opgeblazen buik.
Ik heb de laatste paar maanden ook heel erg last van boeren en winderigheid. En af en toe diaree. Misschien heb ik dan ook wel een spastische darm?

@Iris; boeren heeft er volgens mij niet zoveel mee te maken, maar ik heb ook onwijze winderigheid en sowieso elke maand wel diarree. Echt vervelend.

@ the_grinch, ik heb wel een tijdje lang buikspieroefeningen gedaan en toen was het wel minder. Ik ga ze nu ook weer doen.

heb geen spastische darm, maar mijn buik zwelt ook op gedurende de dag. ik hoor dit ook van best veel vriendinnen dus denk dat het een typisch vrouwending is (maar dan bij degenen met een spastische darm verergerd of course) vind het echt kut want ben best wel dun en dan echt met zo’n opgezwollen buik ziet dat er echt zo stom uit haha.

Nee dat helpt bij mij niet. En dat moet je eerst een hele week gebruiken voor het pas gaat helpen dus ben je ook nog ram veel geld kwijt.
Aangezien dat best wel duur is.

ik heb dat ook en was er ook voor na de dokter maar ik kreeg alleen zakjes mee omdat ze zei dat mijn darmen leeg gemaakt moesten worden, maar ik heb er nog steeds last van.