Opgezwolle oogleden

Sinds vrijdag zijn mn oogleden helemaal opgezwollen en is de onderkant rood/ruw/pijnlijk.
Weet iemand wat ik eraan kan doen ? en hoehet komt ?

Oe, kan misschien een allergische reactie zijn?

Gebruikt theezakje op je oogleden leggen en dat je ogen dicht doen en dan 10 minuutjes wachten.
Zeiden ze bij mij.

water laten koken en een paar keer per dag even met afgekookt water je ogen apart schoon maken dus voor elk oog een schoon watje.
En even geen make up op doen!
Wat heb je vrijdag gedaan?! Waardoor je ogen zo rood en gezwollen zijn?!

Dat had ik ook laatst, het ging wel weg toen ik gewoon een dagje geen make up op had.

dat heb ik laatste tijd ook.
bij mij ligt het aan het weer enzo, dat heb ik altijd in de winter en in de zomer enzo helemaal niet. ook omdat je nu meer slaap nodig hebt etc.
bij mij helpt ´s avonds voor je gaat slapen veel water drinken, en sws een dag per week geen makeup opdoen, als je makeup draagt. bijvoorbeeld zondag.
ik haal ook altijd meteen na school me makeup eraf, dan kunnen je ogen uitrusten enzo.
en je kan ´savonds 2 lepels in de diepvries doen en dan volgende ochtend 5 minuten op je ogen leggen, daardoor worden ze ook minder opgezwollen.

dat had ik vorig week ook, alleen maar bij 1 oog.
alleen was die ene oog echt dik! bleek het een strotje te zijn,
maar wat MamaSas zegt helpt wel, door het gekookte water was mn oog direct minder dik.

Ik heb geen idee hoe het komt vrijdag waren mn oogleden alleen rood en niet dik maar zaterdag en vandaag zijn ze echt dik. && ik draag geen makeup dus daardoor komt het niet.
Ik denk dat ik dat met gekookt water ga doen kan het ook gewoon met warm water uit de kraan zonder het te koken ?

Daar heb ik ook last van, up.

up

Ik heb het ook weleens gehad, een tijdje terug nog. Toen is het zelfs zo erg geworden dat ik niet meer naar school kon en niet eens normaal kon kijken. Als ik jou was zou ik even langs de dokter gaan (dat heb ik toen namelijk ook gedaan) daar kreeg ik een zalfje en pillen en toen was het na een paar dagen over. Bij was het gewoon een allergische reactie dus ik denk dat dat bij jou dan ook het geval is, maarja ik ben natuurlijk geen dokter haha.