Opgezette ogen

Hoihoi!

Gistermiddag had ik opeens hele erge jeuk aan mijn oogleden, ongeveer een uurtje, ik kon wrijven wat ik wou, maar het ging niet weg.
Nu werd ik vanochtend wakker, en heb ik hele opgezette oogleden en ook daarboven, net alsof ik hangogen heb ik zeg maar, het voelt ook echt heel zwaar aan.
Mijn moeder denkt dat er misschien vocht in zit of iets.
Wel heb ik al sinds donderdag een griepje, misschien dat het daar aan ligt?
Ik las ergens op internet dat het wel binnen een uurtje over zou gaan, maar ik ben nu al bijna 2 uur wakker en het is nog niet echt minder geworden.
Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat ik hier tegen kan doen?
Het voelt echt heel vervelend ;s

Alvast bedankt!

Iets kouds tegen je ogen aandrukken en er niet te veel aan zitten verder. Want dan gaat het juist meer irriteren. Ben je niet misschien allergisch voor iets?

Ja dat zal ik zo even proberen, dankje.
Ik weet niet, heb voor zo ver ik weet niet iets vreemds gegeten of gedronken.

Misschien moet je even google gebruiken, want ik weet verder ook niks zo snel. Heb je misschien lenzen? Dan kan je die beter uit doen vandaag (en misschien morgen ook).

Ja is goed.
Ja heb ik, maar die had ik al niet in gedaan toen ik het zag. (:

Misschien koude schijfjes komkommer op je ogen leggen of probeer een gekoeld theezakje op je wallen te leggen? vooral koel houden tegen de zwelling

Het kan ook zijn dat je hooikoorts hebt

Net 20 minuutjes schijfjes komkommer erop gelegd, maar het is niet minder geworden.
Ga het zo nog proberen met ijsklontjes.

@ inge__x Ja dat zou kunnen, heb begin april altijd erg last van hooikoorts, maar opgezwollen ogen heb ik eigenlijk nog nooit gehad, daarom vind ik het ook zo vreemd. ;o

Zijn je ogen ook rood?

Misschien een bacterie? Wat je kunt doen is een bak vullen met water en met je ogen open in de bak hangen.

En als dat niet helpt gaan stomen. Probeer je ogen zo vaak mogelijk open te doen.

ik heb het ook…
even naar de huisarts gaan, waarschijnlijk een allergische reactie.
ik loop er al 4 jaar mee rond, en het speelt meestal rond deze tijd op en gaat na de zomer weer weg.

@ Girlygirl112 Nee totaal niet, er is niks aan te zien, behalve dan dat ze opgezwollen zijn. Ok, dankje voor de tips!

@ xscreamout Ooh hmm, vervelend! Ik moest van mijn moeder toch al naar de huisarts omdat ik al een paar dagen met koorts loop, maar ik wacht denk ik even tot na de examentraining enzo. Maar ik hoop dat het geen allergische reactie is, lijkt me erg vervelend! ;o

hooikoorts?

ja pollen allergie of iets :stuck_out_tongue:
ik zou der toch maar mee gaan, kan hij je pillen en creme voorschrijven waardoor de jeuk weg gaat… als je er niks aan doet wordt het alleen maar erger… zoals ogen niet meer open krijgen ofzo door de zwelling. heb het allemaal al meegemaakt:P

Even een update, het is nu gewoon weg. ;o
Ik heb er verder niks meer aan gedaan, want was aardrijkskunde gaan leren, en ik dacht van, goh, laat ik even in de spiegel kijken, en het is gewoon weg.
Dus ik hoop dat dat zo blijft haha (: