opgezette lymfeklieren

Hallo,

Ongeveer een anderhalf jaar geleden ben ik na de dokter geweest omdat ik toen al een tijd opgezettelymfeklieren had in mijn nek/hals. Bij de dokter zei die al gelijk het is niks ergs blablabla maar voor de zekerheid bloedprikken. Uitslag bloedprikken was ook goed dus niks aan het handje gelukkig. Maar nu alweer een tijd verder zit het er nog steeds gewoon het is eigenlijk nu alweer 2,5 jaar dat ik ze heb of misschien langer ik weet het zo niet. Maarja is het normaal dat ze blijven zitten ik ben niet verkouden etc maar heb voor de rest ook nergens last van ofzo…

Gr

Volgens mij heeft dat met je schildklieren te maken
Een vriendin van mij heeft daar namelijk ook erg last van en bij haar komt het door de schildklier

mijn moeder heeft wel iets met een te snelle schildklier.
zou dat ook erfelijk kunnen zijn

Je moet je niet zo laten afwimpelen door je huisarts! Maak een afspraak en zeg dat het al 2,5 jaar zo is. Ga desnoods naar een andere huisarts.

Ja volgens mij wel.
Mijn tante heeft ook iets met haar schildklier en ik moest een tijdje terug bloedprikken en toen bleek dat ik ook iets met m’n schildklier heb. Ik moet eigenlijk opnieuw bloed laten prikken zodat ze het goed kunnen onderzoeken maar ik durf niet te gaan haha

een andere huisarts waarom zou dat? bloedonderzoek is toch duidelijk genoeg?

ja idd ik ben ook bang voor bloedprikken hah

Ik ben voor het bloedprikken zelf niet zo bang maar meer voor de uitslag. Ik ben dan bang dat het toch iets ergs is en dat ik de rest van m’n leven aan de medicijnen zit. Ik voel me verder prima en heb nergens last van en als ik dan medicijnen ga gebruiken omdat ik blijkbaar iets zou hebben ben ik bang dat ik juist daarna klachten ga krijgen of dat de medicijnen bijwerkingen hebben ofzo ;p

hmmm

Als er iets erfelijk is, dan is het wel iets aan de schildklier.

Ik zou toch bloed laten prikken. Daar kunnen ze zien of je schildklier goed werkt of dat er iets anders aan de hand is… bijvoorbeeld (non)hodgkin in het ergste geval of pfeiffer

ik heb toen ook al bloedgeprikt ja?

Heb je dat papier van bloedprikken wel eens gezien? Daar staan heel veel dingen op die getest kunnen worden en ze testen niet overal op, alleen de dingen waarvan ze denken dat iets aan de hand mee kan zijn. Misschien hebben ze jou niet op de schildklier getest.

Ik heb hetzelfde probleem. Echt sowieso iedere maand is het opgezwollen en pijnlijk. Maar nee hoor, niks aan de hand. Al aantal keer bloed laten prikken maar kwam niks uit

Ik heb dat ook eens gehad, en mijn huisarts zei dat je er af moet blijven om het sneller over te laten gaan. Ik weet niet of je dat al doet, maar je moet dus iig proberen zo min mogelijk te voelen of de bult er nog zit, zodat hij de kans heeft wat kleiner te worden, en niet steeds wordt geïrriteerd!

Mijn broertje heeft dat ook al jaren, is na het ziekenhuis geweest, bloedprikken etc. Kwam niks uit. Dus misschien moet je ook maar accepteren dat het ook echt niks is.

ik voel er best vaak aan dus zal dat niet meer doen.

en dan miss nog keer bloedprikken…
en @lanmanzana jij maakt er ook gelijk wel het ergste van met hodskin

^ nee ik wil gewoon zeggen dat als het aan blijft houden je beter naar de dokter kan gaan om dingen uit te sluiten

Ik heb ook heel vaak opgezette lymfeklieren. Kan ook een ontsteking zijn, dat is t dan meestal bij mij.
Ook werkt m schildklier te langzaam, daardoor zette je lymfe ook op.
Ga naar je huisarts terug en vraag gewoon om nog een bloedtest voor je schildklier. (:

Het klinkt misschien stom, maar ik kreeg hele opgezette lymfeklieren in me oksels toen ik ze teveel scheerde, nu ben ik overgestapt op een andere methode en nu geen last meer van.

Ik heb daar nog nooit van gehoord…(dat je lymfklieren daar groter van worden). Het kan wel dat je schildklier dan opzet, maar dat is iets anders dan je lymfeklieren.

Als je er je druk om maakt langs de dokter gaan, maar waarschijnlijk zijn ze gewoon opgezet van zichzelf, zonder reden. Hoe groot zijn ze? Als ze groter zijn dan 1 cm of steeds groter worden zou ik even langs de dokter gaan.

-