Opgezette klier

Oke ik ben echt even bang! Ik heb al meer dan 2 jaar een opgezette klier in mn nek, onder mijn kin zeg maar. De dokter zei 2 jaar geleden dat het niks bijzonders was… Nu ben ik laatst weer heen gegaan (naar een andere dokter) en die zei ook dat het niks bijzonders was maar toch even een echo doen zei die. Dus dat heb ik vandaag gedaan. Nu ga ik iets heel vaags vertellen ik hoop dat je het snapt haha! Toen ze die echo maakte zag ze het bultje en trok een streep in het midden van de klier, om aan te wijzen hoe groot de klier is! Daarna ging ze naar de zijkant, bij mijn oor… toen trok ze echt een enoooorme streep… alsof ik een enorme klier daar had zitten! Ik voel verder niks dan alleen dat ene bultje. Ze mocht niks zeggen want dit gaat via de huisarts, 3 werkdagen! Dan moet ik dus tot maandag wachten. Kan iemand (in opleiding misschien?) mij vertellen wat dit betekende? en heeft iemand anders ook een chronisch opgezette klier?
Oh ik ben zo stom! Ik heb mezelf helemaal aan zitten praten dat ik hodgkin heb!
Thankss.

iemand? ):

Ik heb ook al een aantal jaar last van een opgezwollen klier. Toen ik hem net had ontdekt was ik naar de dokter gegaan en die zij tegen mij dat het een gevolg was van een infectie, namelijk verkoudheid. Niks ernstigs dus, ook zei ze dat het vanzelf zou overgaan. Bij mij is hij wel kleiner geworden, maar hij is niet weg. Ik heb er verder geen last van dus ik heb het eigenlijk maar zo gelaten. Verder kan ik je niet echt helpen met wat jouw dokter zou kunnen bedoelen, want daar heb ik ook geen verstand van, maar ik denk niet dat je Hodgkin hebt.

Bij mij zou het inderdaad ook logisch zijn want als baby heb ik ontzettend veel oor ontsteking gehad en veel antibiotica moeten slikken. Toen ik wat ouder was heb ik veel keel ontsteking gehad en zijn mijn amandelen er uit gehaalt! Misschien is daardoor wel gewoon de klier blijven zitten! Ik hoop het :slightly_smiling_face:

Ik heb ook al 3 of 4 jaar lang opgezette klieren en ben er al paar keer voor naar de huisarts gegaan maar ging iedere keer naar huis met het nieuws ‘niks ernstig, gaat vanzelf over’. Als jij ergens een infectie hebt, hoe klein die infectie ook is, merk je dat aan je klieren, waar door het lijkt dat je doorlopend opgezwollen klieren hebt.

Ik denk dat je niet heel veel zorgen hoeft te maken, want als hun vermoedens over hodgin zouden hebben zouden ze al je klieren checken. Oksel + lies hoort daar bij.

okee ik las dus opgezette killer ? :stuck_out_tongue:

O sorry had het bericht niet gelezen, het komt vast allemaal goed! :sob::muscle:

Ik heb ook al 3 jaar een bobbel die kan bewegen in mijn nek, niet een kleine ook. Dit is ook een opgezette klier.
Bij mij is dit gekomen doordat ik pfeiffer had, dan zetten namelijk al je klieren op. Op het moment dat mijn weerstand laag is, wordt de bobbel weer groter en wordt ik weer sneller moe. Oftewel ik zal altijd last hebben van pfeiffer op het moment dat ik een lange weerstand heb en die bobbel zou waarschijnlijk niet meer weg gaan.
Informeer bij je dokter over eventueel pfeiffer?

Ik had een paar jaar geleden ook last van een bobbel in mijn nek en toen ging ik naar de huisarts en die verwees me naar het ziekenhuis en toen kreeg ik een spuit in mijn nek, omdat ze wouden kijken of het niks ergs was en toen bleek dat het gewoon om een ontstoken klier ging. Ik hoop voor je dat het niks ernstigs is!

Nog een vraag, misschien dat iemand dit weet…
Als het iets ernstigs is, belt de dokter je dan meteen? of moet je alsnog zelf bellen.

Hier nog een met een een paar opgezette klieren. Heb er ongeveer een stuk of 10, waarvan 1 onder mijn kaak ter grote van een grote knikker. Keihard ook maar volgens de arts hoefde ik me geen zorgen te maken. Het zit er nu ook anderhalf jaar.

Dat opmeten betekend niets bijzonders, dat doen ze altijd. Ook bij dingen die niet opgezet zijn of waarvan er eigenlijk niets is.

En het ligt eraan hoe erg het is. In de meeste gevallen, ook vaak bij kwaadaardige lymfomen, wordt er gewoon nog steeds gewacht tot de dag van de afspraak, tenzij het echt levensbedreigend is of snel ontwikkeld zoals leukemie. Maar een groot deel van de bevolking heeft die grote kliertjes en maar bij een hééél klein percentage komt het van een ziekte.

Nou heb mn uitslag binnen! Het is een goedaardige lymfeklier :slightly_smiling_face: bedankt voor alle reacties!