Opgezette buik

Ik heb al een tijdje last van een extreem opgezette buik. Ik ben bezig met gezonder te leven, dus het is echt opgezet en geen vet. Ik eet al geen vlees meer (heel af en toe) en lactose heb ik ook zo ongeveer verbannen uit mijn dieet, maar nog steeds heb ik er last van.
Iemand die weet wat ik er tegen kan doen of wat het kan zijn?

Sorry, ik weet niet wat het zou kunnen zijn, misschien even langs de huisarts gaan als je er last van hebt?

Ja, denk dat ik dat binnenkort maar even doe…
Heb ook vaak last van diarree en rare ontlasting…

Misschien last van pds? Ik zou evve op Google zoeken en kijken of t een beetje klopt. En sws evve naar de huisarts gaan als je er last van hebt!

glutenallergie, want volgens mij krijg je daar ook een opgezette buik van (weet het niet zeker hoor)

Ik heb dit ook gehad en bij mij ging t pas weg toen ik heel erg mijn graan inname verminderde. Darmproblemen kunnen wel heel specifiek zijn, mijn dikke darm werkt bijvoorbeeld te traag en daarom raak ik snel verstopt of juist het omgekeerde. Naar de huisarts gaan is zeker geen slecht idee, een allergietest laten afnemen ook niet.

Ik zou niet op eigen houtje voedingsmiddelen uit je voedingspatroon verbannen zonder dat je daar een aanleiding voor hebt. Beter kun je kijken waar je klachten door veroorzaakt worden. Zelf heb ik PDS en ik merk bijvoorbeeld dat ik slecht tegen alcohol en voorverpakt/kant-en-klaar eten zoals soep uit blik en knakworst kan. Dit eet ik dus niet meer. Andere mensen reageren slecht op graan, zuivel of suikers, maar dat verschilt dus echt van persoon tot persoon.

Een bezoekje aan de huisarts kan helpen, maar het is wel slim om dan van te voren een beetje bij te houden wanneer je last hebt, hoe vaak, wat je eet op een dag etc.

Het kan ook met stress te maken hebben!

Ik heb precies hetzelfde dus ik volg dit even.

eiwit tekort? Anders even langs de huisarts…

Ik heb zelf PDS en krijg last wanneer ik; te veel ongezond (vet) eet, te weinig slaap of te weinig beweeg.

Ik heb t zelf ook, en krijg last in stress situaties of als ik me ongemakkelijk voel