Opgezette buik

Heey,
Ik heb al een tijdje een probleem waar ik mij echt aan stoor. 's Ochtends als ik wakker word is mijn buik altijd mooi plat, maar hoe meer ik eet op de dag, hoe meer mijn buik opzet. Altijd zo strak en bol, net alsof ik zwanger ben. Daarom houd ik 's avonds altijd mijn buik in en kijk ik er altijd heel erg naar wat voor kleding ik aantrek. Maar dat vind ik eigenlijk heel stom. Veel mensen hebben dat hun buik opzet maar ik vind het bij mezelf wel heel erg. Weten jullie misschien hoe dat komt? Hebben jullie dat ook?
xx

Iedereen haar buik is in de ochtend dunner, :slightly_smiling_face:
een opgezette buik heb je alleen als je er naar kijkt.
man dit is lastig uit te leggen…
als je praat dan is je buik weer niet opgezet, snap je?
omdat je dan ook praat trek je je buik weer in, kijk maar eens als je aan het zingen bent.
dus niemand ziet het zo erg, als dat jij het ziet :slightly_smiling_face:
maak je niet al te druk.
Succes

mijn moeder had dat ook, bleek dat het kwam door wit brood. Beetje vaag. Misschien heb jij ook zoiets?
Of misschien helpt Activia ofzo? Volgens sommige mensen werkt dat ook, maar ik heb het nog nooit echt zo gehad, dus ik weet het niet.
Succes in ieder geval! (:

Oke, thanks voor de tip! Wit brood eet ik niet :stuck_out_tongue:.

Koolzuur, wit brood en ander bepaald voedsel, maar ook gewoon lucht enzo. Het is gewoon hartstikke normaal en beter maak je er geen probleem van :wink:

Deze probleem heb ik ook gehad.
Ik ben naar ziekenhuis gegaan super goed medicijn gekregen.
Lag aan mijn darm ze waren verstop.
Beterschapx.x:kusje:

Let op je voedsel. Het kan zijn dat dit een reactie is op wat je eet. In sommige gevallen dus; niet goed. Ik krijg een opgezette buik van mijn allergie, of als ik ongesteld ben. Het kan vanalles zijn.

Kijk eens of het helpt om kleine aanpassingen aan te brengen in je eet routine. Ik zet bijvoorbeeld enorm op van melk en gluten, dus dat ontwijk ik. Melk drink ik maximaal één glas van en ik beperk de gluten. Dit helpt enorm.
Kijk eens of je kan spelen met bepaalde voedingsstoffen. Drink een tijdje geen melk en let op je eten, dit kan heel erg helpen

Thanks meiden! Ik ga sommige tips echt uitproberen en ik vind die van roosjehe ook een goed idee :wink:!

@Silverbleed Haha, bij mij is het als ik ongesteld ben NOG erger dan op een normale dag xd.

@sara023 Oei, dat lijkt me ook geen prettig idee! Hoop niet dat ik dat heb :S

Ik heb dit probleem ook, en het is echt irritant en stom. Dus verder weet ik geen tips… Ik ga dit topic ook even volgen. :slightly_smiling_face:

Dat heb ik ook! Echt vervelend vind ik het :frowning_face:
'S Ochtends denk ik dan van: ooh, wel bikiniproof, strak jurkje/topje kan prima, maar soms lijkt het 's middags en zeker 's avonds wel of ik zwanger ben, indd…
En echt ongezond ofzo eet ik niet, ja, ik neem heus wel eens wat lekkers, maar ik heb het ook gewoon na bijv 's ochtends cracottes en tussen de middag muesli of boterhammen ofzo…

Dus ja, ik lees iig even mee!

Woeps, 2x… Sorry!

Heb ik ook last van. Ik heb een spastische darm en volgensmij komt het daar door (?). Weet alleen totaal niet hoe ik het moet oplossen.

Ik heb ook een spastische darm maar dat je buik dikker word is normaal als je eet. Ik heb ook als ik minder eet of net gewerkt of gesport heb dati k weer plat ben, ookal is dat in de avond.

Verder was mijn buik constant opgezet tot ik erachter kwam dat ik lactose-intolerant ben, misschien ook iets om op te letten.

wat ik trouwens was vergeten, als je er echt medische klachten van krijgt, dan moet je echt naar de dokter gaan. Die kan je veel meer helpen.

Heb ik ook last van! Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik heel veel lucht inslik bij het eten, maar daar ben ik op gaan letten en dat was dus niet zo. Maar nu kom ik er achter dat als ik melk drink het erger wordt, maar dan weer niet van kaas of yogurt… heb ook nog ergens gelezen dat ui of knoflook bij sommige mensen ook voor een opgeblazen buik zorgen. Dus misschien uitvinden wat je eet op een dag en kijken waar het aan kan liggen?

Maar het is best wel normaal dat je buik een beetje uitzet tijdens de dag, alleen zo heel veel (dat je er last van hebt) is natuurlijk niet fijn. :’] I know.

Ik heb het ook! Heel irritant. 'S ochtends gewoon plat en in de loop van de dag zet die uit.
Geen idee waar het aan ligt, maar ik heb ook regelmatig last van mijn darmen, dus misschien heeft het iets met de darmen te maken ja.

Ik heb het ook niet met kaas en yoghurt enzo, echt alleen met melk.
Glutenvrij eten kan nooit echt verkeerd, of in ieder geval gluten arm. Daar zette ik ook enorm van op.

En veel water drinken! dat helpt alle afval stoffen te verwijderen. Drink minimaal 2 liter water op een dag, dat helpt bij mij ook heel erg

Ik word gewoon al wakker met een opgezette buik, ik weet niet wat ik ertegen moet doen…