–
Hi!
Wat vervelend dat je je zo voelt, maar wel goed dat je er aan denkt naar een psycholoog te gaan. Of in ieder geval, dat je inziet dat het wel nodig is.
Ikzelf praat ook niet zo makkelijk, maar psychologen zijn er voor opgeleid om je te laten praten, en vragen te stellen om je en op je gemak te stellen, en het gesprek in gang te houden.
Als je een afspraak wil bij een psycholoog, kan je het beste naar je huisarts gaan, aangeven waar je mee zit en hoe lang, en dat het je het beste lijkt om eens met een psycholoog te gaan praten. Van daar wordt je dan waarschijnlijk doorgestuurd, en kom je bij een psycholoog terecht.
Mocht je nog meer dingen willen weten, of gewoon iets kwijt willen ofzo, er is een Depressie Lotgenoten topic.
In ieder geval heel veel succes en sterkte!!
Heey! Ik snap hoe je je voelt en ik zat met hetzelfde probleem. Ik ben naar de huisarts gegaan en die heeft gekeken waar ik het beste naar toe kon omdat je bij veel instellingen ook lange wachtrijen hebt. Ik kwam eerst terecht bij iemand van de ggz. Daar kwam ik er na twee of drie afspraken al achter dat het niet tussen ons werkte, maar ik dacht meer dat het aan mij lag en ik ging er elke keer met ongelooflijk veel tegenzin naartoe, werd gewoon al somber als ik wist dat ik de dag erna weer een afspraak met haar had. Ik dacht dat het erbij hoorde ofzoiets, maar het maakte me uiteindelijk alleen maar somberder en het hielp dus eigenlijk averechts. Na ik denk ongeveer vijf of zes afspraken was die vrouw volgens mij ook klaar met me en besloot ze me naar iemand anders door te sturen, gelukkig.
Ik kwam terecht bij een andere instelling wat me heel erg heeft geholpen. Tijdens mijn afspraken bij deze instelling ging ik met een vrouw praten over de dingen waar ik last van had, schreven het op, en probeerden we die samen om te zetten in goede, positieve dingen. Ik kreeg ook een soort van huiswerk mee naar huis, zodat ik er niet alleen tijdens de afspraken mee bezig was, maar ook thuis. Ongeveer anderhalf jaar later nu, en ik merk aan mezelf dat ik veel vrolijker ben en altijd probeer het positieve in iets te zien.
Dus, je komt niet altijd gelijk terecht bij iemand met wie het goed werkt, en geef dat dan ook eerlijk aan, daar kom je alleen maar verder mee (:
Hopelijk heb je iets aan deze informatie Ik heb niet heel veel verstand van dit alles, maar als je nog iets wilt weten, vraag het me gerust en ik hoop dat ik dan een antwoord kan geven
Heel veel succes en sterkte!
Thanks girls!