opgelost.

opgelost.

bedoel je nu gewoon dat je wilt stoppen of wat? xD

Ideeen voor wat?
Om te stoppen neem ik aan? Er is geen simpele manier om te stoppen. Het is een keuze die je zelf moet maken en zelf voor moet werken.
Verder topic + titel mag best wat duidelijker

Nee zeggen als ze een sigaret aanbieden?

Was 't maar zo simpel.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat als je écht wil stoppen dat het verdomd makkelijk is zolang je maar genoeg zelfbeheersing hebt.

Hoezo? Je moet tegen je vriendinnen zeggen dat je wil stoppen en dat ze je niks meer moeten aanbieden, en als ze het toch doen nee zeggen. Als je echt wil stoppen lukt het, misschien niet in een keer, langzaam afbouwen, maar het kan zeker.

als je echt wilt stoppen moet je gewoon nee kunnen zeggen tegen een sigaret, en als ze dan gaan zeggen tegen je van, oh wat ben je een watje ofzo dan vrees ik dat je andere vriendinnen moet gaan zoeken. :’)

Je bent niet voor niets verslaafd.

Stoppen lukt alleen als je het écht wil. Anders hoef je er niet eens aan te beginnen.
Zeg nee en zorg dat je die zelfdiscipline op kunt brengen, alleen dan lukt het.

Maar als jij tegen je vriendinnen zegt dat je wilt stoppen, horen ze je ook niks meer aan te bieden. Daar zijn het vriendinnen voor. Misschien dat het zo makkelijker wordt om minder te roken en uiteindelijk te stoppen!

Ik heb vaak gehoord dat als je wil stoppen met roken dat je het zo moet aanpakken:
Je zegt op een dag: vandaag ga ik niet roken.
En als dat lukt voel je je trots. De volgende dag begin je op nieuw met ‘vandaag ga ik niet roken’.
Als je denkt: ‘ik ga nu stoppen voor altijd’ is dat zeg maar een hele grote stap.

Denk ik hoor, ik heb er verder 0 ervaring mee want ik rook niet… Maar het lijkt me best fijn omdat je je dan elke dag beter voelt?

Ideeën voor wat? Beetje vage beginpost…

Zeg tegen je vriendinnen dat je wil stoppen, dan zullen ze je minder snel een sigaret aanbieden.

Mijn buurman was ook verslaafd. Toen hij hoorde dat hij kanker had en een chemokuur zou krijgen was hij GELIJK gestopt. Sindsdien geen sigaret meer aangeraakt. Hij rookte zo’n 45 jaar, het was dus echt een onderdeel van zijn leven geworden. Als je echt een reden hebt om te stoppen, stop je wel.

Betekent overigens niet dat je geen last zult krijgen van het verlangen naar sigaretten.

Stoppen is heel simpel, gewoon doen.
Ik ken zoveel mensen die van de 1 op de andere dag gestopt zijn. Al die onzin van ‘niet kunnen’ geloof ik niet. Als je maar wilt, dan kun je alles

Dit is een BEETJE een andere reden om te stoppen of niet. Dit is toch kats geen vergelijking

dit dus, ik vind het ook maar onzin van ‘niet kunnen’.

Jij bent duidelijk geen roker. Dus ga niet oordelen dat stoppen simpel is, als je zelf niet in die situatie staat.

Het is echt niet zo makkelijk als je zelf een roker bent…