Opgelicht???

Hoi meiden ik weet niet of ik het hier mag posten maar ik wil jullie advies graag over een bepaalde zaak.
Ik heb op marktplaats een hotelbon gekocht (had hij gewonnen van hotelkamerveiling en andere advertenties van hem waren ook veel hotelbonnen van hotelkamerveiling) van ene ed hofstede.
Wilde de bon dezelfde dag gebruiken dus heb hem gevraagd of hij m alvast kon versturen zodat ik kon reserveren. Mijn bank duurt n dag voordat t geld er is en dan zou het te laat zijn dus hij mailde me de bon voordat het geld er was. Heb 28 betaald op 15-05-2013 gelijk toen ik de bon kreeg maar hellaas moest ik opeens tog werken dus kon ik niet gaan. Ik dacht we doen het dan een andere keer. Hij mailde me nog dat de bon niet verzilverd was en of het wel lukte?
Op 18-05-2013 heeft mn bank het bedrag nog een keer afgeschreven.
Ik hem gemailt en hijzei ja ik sta rood dus volgende week krijg je je geld terug en idd het is de week erna keurig terug gestort.
Toen heb ik met me stomme kop alle mails gewist en dus ookde waardebon en die heb je nodig!
Ik ben op marktplaats gaan zoeken op hotel amersfoort en toen kwam ik dezelfde advertentie tegen die ik van hem gekocht had!
Ik heb heb van vrijdag tot nu mailtjes gestuurd of hij de bon nog een keer kan sturen maar krijg geen reactie terug terwijl hij wel elke dag nieuwe advertenties plaatst van andere hotelbonnen.
Die ik heb gekocht is inmiddels wel weg en andere waar een bod op was gedaan ook want dacht miss leest hij me mailtje dat ik de waardebon niet meer heb en verkoopt hij m nog een keer door!
Nu en ik echt boos aan het worden want ik heb de bon betaald en er dus recht op.
Het enige wat ik vraag is om de bon nog eens op te sturen.
Ik snap het gewoon niet want hij stuurde altijd anel antwoord terug en het teveel gestorte geld is ook terug dus ala hij me op wilde lichten had hij het niet terug gestort.
En bij die storting staat zn rek nr,naam en adres maar als ik google kan ik geen tel nr vinden.
Wat denken jullie hiervan?
Mn eigen schuld of niet?
En wat moet ik nu doen?
Boos mailtje sturen en dreigen dat ik m aan ga geven of nog even afwachten?

Het heeft geen zin om jezelf de schuld te geven, het is nu eenmaal gebeurd. Kan je de gewiste e-mails niet meer terugvinden bij ‘Verzonden’ mapje of in de prullenbak?

Eigen schuld vind ik. Kan me voorstellen dat hij denkt ja doei. En eh er is een ‘deleted’ mapje op outlook he, waar je je verwijderde mails kan terug vinden.

Ik weet niet wat voor soort mailbox je hebt, maar bij mij en mn moeder (2 verschillende) kun je verwijderde berichten gewoon terugvinden

Het is wel een beetje onhandig dat je de mails hebt verwijderd. Staat het niet in het mapje verwijderd? Die heb je vaak ook nog, zodat je de mails nog terug kan brengen naar je inbox.

Ik heb het twee keer gelezen, maar ik snap er geen drol van.

Haha bedankt voor alle reacties en ik weet dat t mijn fout is maar ik dacht oke hij heeft het geld terug gestort dus de mail kan weg niet denkende dat de waardebon er ook bij zat.
Maarja ik vind wel: ik heb ervoor betaald en je moet geoon netjes je mails antwoorde en hoeveel tijd kost het om mijn nog een x de bon te sturen? Niks!
Btw heb gmail en alles op me telefoon en heb al gekeken maar kan het niet terug halen omdat het definitief verwijderd is uit de prullebak

Ook niet in de map verzonden? Want daar staan je replies?

Pff nee dat vind ik ook raar van gmail.
Als ik n bericht krijg en ik antwoord en. Daarna verwijder ik mijn mailtje verwijderd hij gelijk alles van die persoon.
Heb al gekeken bij prullebak,inbox enz ook n knopje waar op staat laat alle mails zien maar het is gwoon weg!

Ah gmail is irritant daarmee. Ik heb zelf twee prullenbakken op gmail, maar ok.

Plan B: je kan weinig bewijzen nu, is er niks te googlen over diegene? Misschien op andere fora waar mensen misschien hetzelfde meemaken?

Heeft Marktplaats iets van een helpdesk/meldpunt of iets?

Marktplaats doet er niks aan.
Miss account verwijderen maar binnen 2 minuten maken ze weer een nieuwe aan.
Gmail is echt kut ja!
Ging net me verzonden berichten verwijderen en dan is opeens ook alles uit je postvak in verdwenen!
Oppassen dus.
Maar wat zouden jullie doen?
Heb al zn gegevens maar kan geen tel nr vinden op google?
En denken jullie dat hij n oplichter is want me geld is wel terug gestort (het dubbele bedrag)
Vind t heel raar maarja dat is de samenleving van tegenwoordig he

Nouja, in principe heeft hij netjes gedaan waar jij voor betaald hebt… Jullie hebben een deal gesloten, jij hebt geld over gemaakt, hij heeft de coupon verzonden en het teveel betaalde geld teruggestort. (ik vind het zelfs nog netjes dat hij de code eerder naar je stuurde dan dat hij het geld had!)
Wat hij nu doet (niet antwoorden op je mailtjes) is niet heel netjes, maar je kunt het hem ook niet kwalijk nemen. De deal is afgesloten… Dit is zeker geen oplichting!
Dus ja, ik denk dat je pech hebt…

…Mis je nu nog geld of niet?
Ben eventjes de draad kwijt :’)

als je daadwerkelijk was opgelicht mocht je dit zeggen, maar je bent niet opgelicht!
Hij verkoopt wat
Jij betaald ervoor
Jij betaald teveel, hij stort het terug
Jij krijgt je product
en je bent zo stom om het te verwijderen, helaas pindakaas eigen schuld.

De verkoper heeft zich aan de deal gehouden, die is afgesloten. Hij kan er niet veel aan doen dat jij de mail gewist hebt.
Je kunt het ook aan de kant van de verkoper bekijken , hij kan ook denken dat jij maar wat verzint om een tweede coupon te krijgen.

Oh, ik snap het weer.
En de organisatie zelf benaderen?

Nee, ze heeft het geld wat ze te veel had betaald terug gekregen.

Vind eigenlijk niet dat je dit oplichten kan noemen. Het was waarschijnlijk niet van te voren zijn plan om er voor te zorgen dat jij de mailtjes zou verwijderen en dat hij de bon nog een keer gaat verkopen. Misschien heeft hij die bon niet meer? Het klinkt alsof hij dit vaker doet en misschien gooit hij alle verkochte bonnen weg zodat hij niet in de war raakt? Niet netjes dat hij niet antwoordt, maar ik vind dat het je eigen schuld is. Je kunt hem niet aangeven en dan zeggen ‘Deze meneer beantwoord mijn mailtjes niet,’… Denk dat de politie er weinig aan gaat doen.
Succes ermee!

Jaa dat snap ik ook wel,ik vind dat het ook heel netjes is gegaan en toen ik de bon per ongeluk verwiderd had heb ik hem netjes terug gemailt niet ombeschoft ofzo.
Maar het punt is, een ongelukje kan gebeuren, stel dat mn mail crasht? Dan was het hetzelfde en in principe heb ik ervoor betaald en hij kan er nu ook niks mee (doorerkopen kan maar dat zou echt niet netjes zijn)
Het is een kleine moeite om de bon even te sturen.
Verkoop zelf ook bonnen op mp en als iemand dat zou overkomen zou ik ook gwoon opnieuw de bon sturen want zelf doe ik er tog niks mee en betaald is betaald of vinden jullie van niet?

Oke, nog één gmail poging:

Ik heb zelf in mijn Gmail deze indeling:

Kringen

• [imap]/trash

dat is een andere map dan prullenbak bij mij

Misschien is dat iets? Eventueel nog ‘Alle berichten’ aanklikken?