Opgehaald worden door ouders

haay meiden!
altijd als ik uit wil, komen mijn ouders mijn ophalen
ik woon in een dorpje en hier is nou niet veel te doen
dus ga ik altijd naar een stad verderop (waar ik ook opschool zit)
& dat is ongeveer 20 minuten fietsen.
alleen mag ik van mijn ouders niet fietsen ofzo
ook niet als ik samen met iemand anders fiets.

zoals bijvoorbeeld vanavond.
ik heb het plan om naar een vriendin te gaan
en dan samen met haar de stad in te gaan
ik zou eerst bij haar blijven slapen, maar dat mag helaas niet van haar mama
dus mijn papa zegt; jaa dan haal ik je om 11 uur op
maar ik ga daar pas om half 9 heen…

of met een feest, ik was daar ongeveer anderhalfuur
en ik werd alweer opgehaald door mijn vader!

ik wil eigenlijk gewoon heel graag fietsen,
want dan kan ik gewoon zelf beetje tijd enzo bepalen
ik vind het ook zo jammer dat ik niet in dat stadje woon
iedereen daar kan gewoon overal heen anytime!

ik mag ook niet in mijn eigen dorp fietsen als het donker is,
& ik van een vriendin vandaankom :open_mouth:
dat slaat toch nergens op?

hebben andere van jullie dit ook?
& wat doen jullie ertegen…
of stel ik me gewoon aan?

kusjeeeees

Je kan gewoon met ze praten dat je amper tijd hebt om daar te zijn, en dat je prima naar huis kan fietsen.
En dat je met een groepje naar huis fietst, niet 1 vriendin.

En als je het niet erg vind om een leugentje om bestwil te doen kan je zeggen dat je naar een vriendin bent, dan mag je misschien wat later thuis komen.

Hoe oud ben je dan?

ik mag ook niet fietsen in het donker en wordt notabene in midden augustus 16 !!! maar ik ga alleen niet zo veel uit dus heb ik er niet heel veel last van.
ik denk dat alleen praten kan helpen…

Mijn ouders hebben ook liever dat ik niet in het donker fiets, maar ik mag het wel (ZEKER niet alleen, dat wel). Ik word trouwens meestal opgehaald, mijn moeder slaapt dan op de bank tot -laatonszeggen- 2u ofzo, en dan zet ze haar wekker om mij op te halen.
Anyway, je kan misschien regelen dat je met 2 jongens naar huis fietst ? Dan zijn je ouders meestal wel gerustgestelt :slightly_smiling_face:

najaa, in mijn dorp wonen helaas niet echt jongens die ik goed ken
de meeste daarvan wonen in dat stadje
& ze denken gelijk dat ik een grapje maak als ik zeg dat ik naar huis kan fietsen
dan zeggen ze van; we vertrouwen jou wel, maar dat volk daarbuiten niet
jaaa zeg, alsof een of andere gek in de bosjes gaat wachten in de middle of nowhere totdat er een meisje alleen op de fiets langs komt?!

ik ben trouwens 15, en word in augstus 16 :slightly_smiling_face:

Ik ben bijna 18 en van mijn ouders mag ik nog steeds niet alleen thuis komen. Inmiddels gebeurt dat natuurlijk wel eens… maar toen ik zo oud als jou was, zorgde ik ervoor dat er altijd een paar jongens meefietsten. Van tevoren vertelde ik m’n ouders dan wie mij naar huis zouden brengen, en ze vonden het ook wel fijn als dat iemand was die ze kenden. Zo heb ik het vertrouwen bij mijn ouders gewonnen.

Ja ik snap wel dat je ouders zo denken, dat zeggen mijn ouders ook altijd, maar ik mag wel met een groepje fietsen.
Maar gaat het er nou om dat je wilt fietsen naar huis of omdat je later thuis wilt komen?

Zoals je soms in het nieuws hoort ; Dat komt voor ja.
Zelden, dat wel, maar toch. Daarom moet je ook iemand zoeken om met mee te fietsen (liefst 2 mensen, want anders gaan ze nog zeggen van '2 jonge meisjes alleen over straat blablabla :wink: )

najaa, eigenlijk beide
ik wil graag fietsen
& later opgehaald worden als ik niet mag fietsen x)

Je ouders zijn ook wel bezorgd om je, ik bedoel wie loopt er nu allemaal rond om 11 u 's avonds als het donker is?

Ik begrijp je wel, als ik jou zou zijn zou ik het ook niet bepaald leuk vinden.
Maar ik zou is met je ouders gaan praten en misschien dat jullie voor beide partijen een goede oplossing gaan vinden. :wink:

Nou misschien kan je dat eerst vragen of je wat later opgehaald mag worden, en dan kan je misschien een afspraak maken dat als je 16 bent, dat je dan alleen met een groepje mag fietsen.
Ik maak altijd de afspraak met me ouders dat ik moet bellen als ik wegga.
Misschien kan jij dat ook wel als voorstel doen .

Over het later opgehaald worden-gedeelte, kan je de afbiedtechniek proberen xD
dus bv : mag ik niet eens blijven tot 1u, want die en die (vriendinnen) blijven ook tot dan. En met een beetje geluk zeggen ze dan half 1 ofzo. En dan kan je na een tijdje weer later vragen.

Dan zou ik daar met je ouders over gaan praten. En proberen tot een compromis te komen. Dat als je met minstens 3 mensen fietst je wel mag fietsen en anders niet ofzo.

De tip dat je van te voren belt is wel een goeie ja. & zoiezo kan je beter nooit alleen fietsen ben nu 17 & mijn moeder vind het ook niet goed als ik na het uitgaan na 12 alleen buiten fiets

Het ligt er ook aan hoe de weg is naar je huis, wat voor straten moet je fietsen?

normaal werd ik ook altijd opgehaald met de auto (ik kon mijn vader of zus elk moment bellen als ik weg wilde) maar gister ben ik voor het eerst met de fiets geweest omdat ik het zielig vind voor hen als ze 's nachts hun bed voor mij uit moeten en het is maar 5 min. fietsen voor mij :slightly_smiling_face:
maar jij geeft aan dat het 20 min. is, das natuurlijk wel best ver maar misschien kan je met een grotere groep fietsen?

Als ik uitga (zit meestal bij vrienden in mijn dorp) ga ik ook naar de stad en word ik opgehaald maar mag ik wel tot later weg :] Alleen ik zorg wel dat ze niet echt voor de kroeg/discotheek me gaan ophalen xD Maar ik moet ook lang een bosachtig stukje en als ik daar dan met iets op rijd en er komt een gek langs weetje … dus ik begrijp me ouders wel .

Ik begrijp je ouders wel. En daarbij, ik zou het zelf ook niet zo leuk vinden om 's nachts naar huis te fietsen. Ben nogal bang op dat gebied :stuck_out_tongue: Daarom vind ik het ook niet erg dat mijn ouders mij komen halen. Maar je kan wel eens met hen spreken om je later te komen ophalen. En als je per se met de fiets naar huis wil, kan je idd voorstellen om met een groep te fietsen. Want helemaal alleen of enkel met een vriendin is ook maar niks vind ik persoonlijk.

Wees bly :grinning:
Ze zijn bez0rgd

sorry dat ik het zeg, maar dit is echt een domme opmerking!
hoor jij nooit verhalen, lees jij niet de krant? kijk jij niet soms het nieuws?
DE WERELD ZIT VOL MET GEKKEN! en die doen dat wel,
die zijn er alleen maar op uit, dus ik zou als ik jou was blij zijn dat je ouders zoveel om jou geven dat ze je halen en brengen!
je kan toch ook gewoon vragen of hij je later komt halen?
maar je moet niet denken dat die mensen niet zo gek zijn,
WANT DAT ZIJN ZE WEL!