'opgeblazen' buik

heyhey (:

Ik heb sinds de laatste tijd een wat meer opgeblazen buik, ik heb gewoon een gezond gewicht en ben ook niet aangekomen maar toch lijkt het wel zo door mijn buik. Ik vind het nou niet bepaald mooi ofzo haha en ik wil er wel vanaf. Weet iemand misschien hoe dit komt of heeft iemand tips? (met eten enzo)

xx

heb je ook pijn na het eten?

en echt je onderbuik of meer je maag gedeelte?

Kan je wel goed naar de toilet? Misschien een klein ontlasting probleempje. Heb je pijn als je op je buik drukt, anders eventjes de huisarts bellen.

Ik heb geen pijn en ook niet als ik op mijn buik druk,
verder kan ik wel goed naar het toilet dacht ik haha
en het is meer mijn hele buik, dus niet alleen onderste

hmm, misschien de laatste tijd meer zout gegeten?
t kan ongesteldheid zijn?
en verder idd minderen met koolzuur, en suiker!
en niet teveel in 1x vooral niet van koolhydraten (verminderd t opgeblazen gevoel bij mij vaker)

oke ik zal eens proberen en kijken of het minder wordt

Toevallig was daar laatst een artikel over op de homepagina.

Het kan allerlei oorzaken hebben. Ik heb het ook door een darmafwijking. Hij zit ook vaak verstopt en dan is hij opgeblazen, hard en pijnlijk. Als het niet pijnlijk is dan denk ik niet dat het een verstopping is. Misschien kun je een paar dagen frisdrank vermijden, veel water te drinken en extra vezels eten. Als het dan niet weggaat zou ik toch even langs de huisarts gaan.

Stress?

oke, frisdrank drink ik al niet maar ik zal kijken, dankje voor je bericht (:

kan het daardoor komen dan ?

Ik herken het, helaas…
Ik ging er mee naar de dokter en die zei dat het pds was. Komt heel vaak voor. Wat je kan doen is vezelrijk eten heb ik gehoord, maar ik heb er verder niet zo veel verstand van.

Ik heb al zolang ik me herinner een opgeblazen buik. Ook nu ik heel gezond en vezelrijk eet en veel water drink. De dokter zegt dat ik gewoon trage darmen heb en dat hier niets aan te doen is, maar ik baal er zo van dat ik ALTIJD m’n buik in moet houden omdat ik anders net zwanger lijk.

Ik heb daar wel eens last van na het drinken van koolzuur… misschien heb jij dat ook?

Ik had dat eerst ook vaak na het avondeten, maar toen heb ik van die Activia toetjes gegeten en gek genoeg hielp het
of het was uit zichzelf weggegaan idk :’)

even geen kauwgom meer en munt helpt tegen opgeblazen buik! (kiwi’s en ontbijtkoek ; vezelrijk eten ook)

idd, geen kauwgum meer! Dat kan zoveel verschil maken. Ik was daar een tijdje ‘verslaafd’ aan en ik maar afvragen waarom ik zo’n last had van m’n darmen en een opgeblazen buik haha.

Misschien moet ik geen/minder zuivelproducten meer eten. Bovenstaande tips doe ik namelijk verder allemaal al…

kauwgom en zuivel eet/drink ik niet, verder zal ik eens goed opletten met al jullie tips, dankjewel!

het is in deze 2 dagen wel ietsjes minder maar nog steeds wel opgeblazen :confused:

yoghurt helpt toch juist tegen opgeblazen buik?