Operatie

Heel veel succes met je operatie
xx

Ik ben toen ik 3 was ofzo geopereerd aan mijn keelamandelen. Veel weet ik er niet meer van natuurlijk, alleen dat ik daarna heel veel waterijsjes mocht eten :grinning: Maar dat is al bijna 13 jaar geleden.

Ik heb voor de zomer een kaakoperatie gehad, dat ze het doorbreken en iets langer maken. Het deed geen pijn omdat ik zoveel pijnstillers kreeg enz. Maar nu moeten de plaatjes waar het mee vast gezet er uit, 16 december, en ik zit alleen een beetje op tegen het onder narcose gaan. Want dat voelt…‘raar’.

Oew, klinkt eng…
bij mij is er een keer een moedervlek weggehaald.
Ik freakte helemaal out…

ja, aan mijn neus/mond amandelen. ik vond het niet eng. alleen na operatie heb ik best gore beelde voor me gezien wat ik nog steeds wel eens voor me zie. denk ook dat het ligt aan mijn situatie van toen dat ik dat gezien heb. verder komt alles toch weer goed :slightly_smiling_face: veel succes.

nou jullie reacties stellen me iig heel erg gerust!! bedankt meide :slightly_smiling_face: dinsdag is t zo ver… brrrr :stuck_out_tongue: nja ik word daarna wel lekker verwend das dan weer een voordeel haha

Ik heb 2x geopereerd aan mijn keel, ik denk niet dat het hetzelfde is…
Ik mocht kiezen tussen kapje of dat ze het erin spuiten zodat je in slaap valt zeg maar, [ik weet ff niet hoe het heet] en dat laatste had ik gedaan, je valt gelijk in een diepe slaap en daarna wordt je gewoon weer wakker.
Bij mij deed het daarna natuurlijk wel zeer, maar ik kon niet eten en niet drinken omdat het dus daar net allemaal geopereerd was.
Heel veel succes in elk geval, een hartoperatie is natuurlijk heel iets anders dan aan een keel geopereerd te worden.
Het komt allemaal wel goed, zij zijn ervaren hierin en weten precies wat ze moeten doen. :slightly_smiling_face:

[i]ik ben een jaar geleden geopereerd aan mijn longen. ik was vooral bang dat ik tijdens de operatie wakker zou worden, dat is gelukkig niet gebeurd. maar ik snap wel dat je bang bent, was ik ook maar vraag anders een gesprek met de anatesist (iod) of je arts.

sterkte [/i]

de operatie gaat niet door.
hij stond gepland voor deze ochtend, zou er om 11 uur moeten zijn.
ik ben gisteravond via internet opzoek gegaan naar goede ervaringen met een ablatie behandeling (zo heet die operatie) om mn zenuwachtige gevoel een beetje weg te krijgen, en ik vond heel veel nare ervaringen (veel meer nare dan goede) ik werd zo bang en in paniek dat ik echt pertinent niet meer wilde. we hebben dus afgebeld, en nu voel ik me onwijs schuldig. tegenover de familie en mn vrienden die met me meeleefden tot de artsen in het ziekenhuis. en vooral tegenover mezelf, was dit wel de juiste beslissing? ik voel me echt een idioot.

oh dat is wel even vervelend. Zijn er dan wel andere behandelingen voor jouw aandoening? Ben er nu natuurlijk te laat mee, maar volgende keer is het verstandig om veel eerder info te zoeken en dan het voorleggen aan de arts. Want tevreden mensen houden meestal hun mond en mensen met klachten moeten dat dus kwijt, dus het kan best zijn dat er veeeel meer goede ervaringen zijn dan slechte, maar die worden niet op internet geplaatst.
Ik zou nog eens een goed gesprek met de arts aangaan, waarbij je alles wat je gevonden hebt aan hem voorlegd en misschien kan je dan later de behandeling nog eens doen.

Mijn zus is al wel 1x aan haar hart geopereedt.
Het was een hele zware tijd voor ons.
Maar gelukkig heeft ze het gehaald.
& 1 tip; Luister voor de tijd kalmerende muziek.

Veel succes! :couplekiss_man_woman:

als baby geopereerd aan hart had een transpositie aa de grote vaten

Ik moet donderdag onder het mes. :expressionless:

ben al vaker aan m’n hart geopereerd maar dat ga’k hier niet uitgebreid vertellen (je mag me wel noten als je wil)
ik denk dat je je beter kan informeren bij je cardiologen dan op internet zij geven een realistischer beeld (wsl zetten mensen met goede ervaringen dit gewoon niet op internet…)
sterkte :wink:
xx

Ik ben nog nooit geopereerd. Mijn broer is toen hij een baby was aan zijn hart geopereerd. Hij had ook een afwijking (lekkend hartklepje volgens mij). Ik weet er zelf vrij weinig van, ik was er toen nog niet, en daarna was eigenlijk alles goed, hij moet nog wel op controle maar niks meer fout gegaan gelukkig! Dus het onderwerp bespreken we niet zo vaak eigenlijk.

iig Succes!

Ik ben nu 2 x geopeerd.
Een keer aan keel en neusamandelen en aan mn knie.
En moet weer aan mn knie en wss ook aan mn hart.
Ik vond het totaal niet eng, want ik dacht: dan ben ik tenminste van mn pijn af. Ook al is dat nu niet zo… ik loop weer op krukken en kan niks.
Maar ik zo er niet te bang voor zijn, de doktoren weten wat ze doen!
Sterkte!

Ik moet over een paar weken vier kiezen laten trekken in het ziekenhuis onder narcose, daar zie ik best wel tegenop omdat een vriendin dat ook heeft gehad en toen had ze best pijn.