Operatie

Hallo dames,
ik ben 14 september geopereerd aan mijn rug. Ik had een afglijding van mijn wervels, ik had graad 3/4:

http://www.eorthopod.com/images/ContentImages/spine/spine_lumbar/lumbar_spondylolistheis/lumbar_spondylolisthesis_grades.jpg

Maar mijn vraag, ik ben 7,5 uur onder narcose geweest maar ik heb er nu echt nog veel last van, Men zegt dan wel dat hoeveel tijd uur je je onder narcose geweest bent, dat je die tijd in maanden er nog last van hebt, maar er zit niet echt een dalende lijn in. Hadden mensen die ook geopereerd waren, ook nog veel last van die narcose?

Danku!

Wow, dat ziet er best ernstig uit.

Ik ben zelf 2x geopereerd, 1x onder narcose en 1x met een ruggeprik.
Heb er eigenlijk helemaal geen last van gehad.
Maar met die tijd dat je er last van kan hebben, is volgensmij nooit meer dan 2-3 weken.
Waar heb je precies last van?

Haai Miiamore,
Ja, het was ook best heftig, maar nu gaat het met mijn rug al een stuk beter!

Okee, het is nu 3 maanden geleden en ik ben echt nog zo moe! Echt vervelend. Ook op school houd ik het nog niet lang uit, ik loop stage op een basisschool in groep 1 en dat is ook echt heel vermoeiend. Ik ben echt kapot na een ochtendje. Echt vervelend!

Wat vervelend zeg! Ik ben maandag geopereerd, ook onder narcose en de operatie duurde 2 uur. Vervolgens, toen ik wakker werd, had ik helemaal nergens last van. Ik was niet misselijk, had geen pijn en was alleen een beetje duf. Maar ik was al meteen de hele tijd aan het praten en eten en drinken ging ook allemaal goed. Dinsdag, de dag erna dus, was ik ook niet meer duf. Dus het kan inderdaad zijn dat het eraan ligt hoelang je onder narcose bent geweest, maar elk mens reageert er ook anders op. De één houdt er heel lang last van, terwijl de ander binnen een paar dagen zich weer helemaal goed voelt. Ik hoop voor je dat het snel overgaat & sterkte nog!

Ik weet wel dat je heel veel water moet drinken, om die narcose zo snel mogelijk je lichaam uit te krijgen. En 7,5 uur is echt heel lang hoor! Dat duurt wel een poos voordat je daar geen last meer van hebt. Ik heb een broer die vroeger vaak 1,5 uur onder narcose is geweest en dat merkte hij vaak nog een maand ofzo?
Maar ja het zou wel vanzelf beter moeten gaan?

Het ziet er trouwens wel ernstig uit wat jij hebt/had! Beterschap!

Mooi dat het beter gaat :slightly_smiling_face:

Kan het niet zijn dat er tijdens de operatie een bacterie/virus in je is gekomen? Virussen als CMV en Pfeiffer kunnen moeheid veroorzaken, heb je ook nog een keelontsteking gehad of niet?
Mijn enkel is 21 mei geopereerd, heb daarna ook nog last van ontstekingen gehad. Het gebeurd echt vaker.

Als ik jou was, zou ik naar de huisarts gaan & je bloed laten prikken. Als er echt helemaal niks te zien is, dan hoop ik dat het vanzelf overgaat. Anders kan je misschien nog CVM (chronisch vermoeidheids syndroom) hebben, maar dat is niet aan te tonen. Er is echter wel therapie voor te volgen en dat helpt echt heel goed.

Hallo meiden,
Ja na de operatie voelde ik me ook heel goed, Wel veel pijn maar niet misselijk oid.
Maar een paar uur later had ik een beetje snel appelsap gedronken en ik moest toen kotsen haha, maar ik moest plat blijven liggen maar toen zei de verpleegster ‘ja zucht het maar even weg dan zet ik even je maagzonde open’. Toen stroomde de kots zo via dat slangetje eruit whahaha dat was wel grappig.

Maar okee bedankt voor de tip over water drinken, ik drink eigenlijk nooit water dus dat ga ik proberen.

En ja in het ziekenhuis ben ik al op verschillende dingen getest omdat ik wat comlicaties had. Maar als ik er over tijdje nog last van heb ga ik nog wel een keer een testje doen! Bedankt!

jeetje, dat ziet er vaag/eng uit
beterschap!