Operatie

Ik ben zeven weken geleden geopereerd aan mijn enkel. De arts heeft mijn enkelband ingekort omdat ik telkens door mijn enkel zwikte. Sinds twee dagen is mijn enkel uit het gips (na 7 weken dus) en zowel gister als vandaag is mijn wond gaan bloeden. Het heeft al 6 weken niet meer gebloed toen mijn enkel nog in het gips zat. Ik heb het ziekenhuis en de huisarts al gebeld, maar ik werd telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Kreeg te horen dat ik toch maar moest afwachten. Ik heb besloten om af te wachten, maar toen ik net weer bloed zag schrok ik toch best wel.

Weten jullie toevallig of dit normaal is omdat ik bijvoorbeeld mijn enkel weer beweeg ofzo? Lijkt me wel vreemd dat na 6 weken nog een wond open gaat. Ik durf hierdoor mijn enkel ook bijna niet meer te bewegen in angst dat de wond nog verder open gaat.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen!

Hoeveel bloed?
Hoe groot/diep is de wond nog?
Hoe ziet de wond eruit? (Foto)
Zie je gelige kleuren in de wond?

Deze vragen tellen allemaal mee, en ik vind het gek dat de HA en het ziekenhuis je vraag afwimpelt aangezien een wond inderdaad normaal niet meer bloedt na 6 weken, het kan altijd een beetje open gaan door een stootje of veegje of iets… Dus niet meteen paniek. Eerst de wond checken.

http://www.klinion.nl/wondclassificatie/

Als je wond NIET geel is/geen pus is/niet ontstoken lijkt, is het wss. vrij onschuldig. Is je wond wel geel etc, ga dan toch naar de HA. De wond moet dan op een speciale manier verzorgd worden.

Blijft je wond bloeden tot pak weg 2 januari, ga dan naar de HA. Kijk aan tot morgen en verzorg de wond goed met een zachte straal schoon water.

Heel erg bedankt voor je reactie!
Lijkt al met al wel vrij onschuldig zoals ik het lees, maar zal het nog even goed in de gaten houden.