operatie ondergaan-> afdekken wond bij douchen

Hee

ik heb gisteren een operatie ondergaan voor mijn schouder. Nu zitten daar hechtingen en ik moet die wond dus afdekken. Iemand een idee of er dingen zijn die je speciaal hiervoor in de winkel kunt kopen, bijv. een plastic mouw ofzo?

thanks a lot!

Mijn vriend deed het door er een plastic zakje op te tapen, haha.
Maar dat werkte goed genoeg (: Weet niet hoe groot de wond is?

Toen ik met mijn hand in het gips zat en dus ook een stuk arm had je zn speciaal ding dat je je arm kon afdekken, maar dit ging niet helemaal tot je schouder dus geen idee of dat ze daar ook iets voor hebben. Wij hadden die van de thuiszorg misschien moet je daar is naar bellen.

Dubbel gaas met tape en zoveel mogelijk ontwijken.

thanks voor jullie tips!

up

mn wond is zeg maar zo groot als mn schouder…maar als ik t met tape doe en ik trek die na het douchen er dan weer af, dan is dat niet goed voor mn hechtingen omdat ik die dan weer ‘uit elkaar’ zou trekken.

kun je de tape niet plakken op een stuk huid wat ongedeerd is gebleven? dus dat je buiten de wond ook een beetje van je normale huid meebedekt en dan de aan de randjes de tape plakt. kan het niet zo goed uitleggen maar hoop dat je snapt wat ik bedoel ;p

Met wat minder sterke tape heb je daar geen last van (: Dan bedoel ik die dunne, ‘papieren’ tape die ze bijv. bij de kruidvat op rolletjes verkopen, dat werkte bij mijn vriend goed (ook een litteken zo groot als zijn hele schouder). Hij had ook een hoesje maar dat werkt niet, omdat je schouder niet recht is zegmaar, zoals je arm…dus dat blijft niet zitten.

oo ok, maar was die tape dan ook watervast?

ik snap wat je bedoelt, maar mt mn schouder gaat dat een beetje moeilijk…weet niet hoe ik t uit moet leggen;p
maar thanks voor je reactie!

Was vgm niet echt watervast, maar met douchen blijft dat wel zitten hoor (: Moet je alleen wel als je het over dat plastic zakje hebt gedaan nog een paar cm over je arm doen, want de laatste cm wil nog wel eens losraken. Zwemmen en in bad gaan redt 'ie helaas niet.

en met een afgeknipte plasticen poncho dan?

oké, thnks.

oh krijg je daar niks voor bij het ziekenhuis dan? ik heb ooit een moedervlek weg laten halen (dat is wel een stuk kleiner dan wat jij hebt waarschijnlijk maargoed) en ik had zo’n speciale doucheplijster gekregen die ik er dan telkens op moest doen.

beschouw dit maar als een up

Ga in bad en hou je schouder boven water :slightly_smiling_face:

misschien kan je het aan de arts zelf vragen
want straks koop je iets dat niet goed is.

nou ik heb ook een moedervlekje weg laten halen en heb er toen spuiten voor gekregen, maar dat spul is helemaal rond mijn litteken gaan zitten…waardoor ik dus dat moet laten wegsnijden weer allemaal…vandaar die hechtingen…heb er nu een pleister op zitten die er 2 weken moet zitten…maar idd mijn moeder is net naar de winkel geweest en daar vroeg ook al die vrouw of we hiervoor geen recept hadden gekregen…maar ik ben het dus helemaal vergeten te vragen in het ziekenhuis…maar om een lang verhaal kort te maken ;p
mijn moeder heeft dus nu van die grote speciale watervaste pleisters gekocht, maar ik vraag me af of er geen makkelijkere opties hiervoor zijn?

even naar de apotheek. Daar hebben ze daar heel veel verschillende soorten verbandmaterialen voor.

ik moet ook mn haren wassen he :wink:
dus dat is niet echt een optie en t mag echt niet nat worden

up