Operatie aan gehoor

Helloo…
Ik ben 19 jaar en sinds mijn geboorte doof aan mijn linkeroor. Er zijn veel onderzoeken naar gedaan maar sowieso tot mijn 23e (volgroeiïng hersenen) kan er niks aan worden gedaan.
De laatste keer dat er onderzoek naar gedaan is, is 12-15 jaar geleden. Nu zijn de technieken natuurlijk veranderd en binnenkort ga ik weer naar het ziekenhuis om te vragen wat er nu aan gedaan kan worden.
Maar eerst wil ik graag ervaringen van jullie horen! :slightly_smiling_face:

De reden dat ik doof ben is dat mijn oor geen ‘signaal’ zendt naar mijn hersenen, waardoor trillingen niet worden omgezet in geluid. Wat ik gehoord heb een tijdje geleden is dat er een chip achter in mijn oor kan worden gezet om de signalen te versturen.
Iemand hier ervaring mee?

Ik heb geen ervaring met een chip, maar wel met een BAHA.

Ik heb ongeveer hetzelfde als jouw, maar dan aan mijn rechteroor. Mijn trommelvlies doet het daar niet meer en mijn botten zijn weggerot. Ja, ik weet het. Te smerig. Maar goed. Mijn oor kan dus ook geen geluid opnemen en daardoor heb ik dus een BAHA gekregen.
En ik kan je 1 ding vertellen. Wat een mega verschrikkelijk goed ding. Ik weet hoe het is om half doof te zijn en dan op het moment dat je aan beide kanten goed kan horen FANTASTISCH. Het toetsenbord s in de war en ik kan het dubbelteken niet meer vinden.
Je zult er de eerste weken wel last van hebben dat je zoveel geluiden binnen krijgt en het zal soms ook nog wel pijn doen, maar je zal er al bij al totaal geen spijt van krijgen.

Ik zal er eens naar googlen! Bedankt voor je tip! Was je ook volledig doof aan dat oor, of maar gedeeltelijk?

Ik zie nu trouwens dat het een gehoorapparaat is, klopt dat? Want dan zal het waarschijnlijk niet helpen bij mij. Gehoorapparaten zijn afgeraden bij mij…

Het is een aan het bot verankerd gehoorapparaat aangezien dat de enige optie is voor mij. Maar jij hebt een probleem in hersenen en ik in mijn gehoorgang.