openbaar vervoer gratis tegenargumenten

Ik moet die hebben voor een bedat op school,
maar kan zelf niet veel meer verzinnen dan dat het slecht is voor de economie en dat het slecht is voor de hygiene enzo?

Als het openbaar vervoer gratis zou zijn dan gaan er ineens heel veel meer mensen met de trein, en dan wordt het super druk.

Ik ben er eigenlijk alleen maar voor
maar ik ga even denken xd.
het is duur ja voor de regering en die shitzooi.
het word misschien wel erg druk in de bussen enz.
hmm verder kom ik eigenlijk ook niet echt xd.

dan kunnen de trambestuurder/buschauffeurs niet betaald worden,
de bussen trams etc gaan erg achteruit in onderhoud.

eh…

dan gaat het te druk zijn ofzo?Nog drukker met de spitsuren aan het station ea?

Pff,hier heb je niks aan,ik ben hier helemaal niet goed in dus beschouw het maar als een upje!

Ik ben er ook heel slecht in, vandaar de vraag om hulp xD
Ik vind ze;lf ook dat het wel gratis mag worden.
Dat alles drukker word is wel een goede ja.

Slecht voor de economie kun je heel veel uitbreiden hè. Het openbaar vervoer gesubsidieerd moet worden want werknemers van NS/ Prorail/ Veolia/ Conexxion/ de rest van de hele mikmak moeten ook nog betaald worden, het onderhoud van trein, bus, tram en metro moet betaald worden, brandstof en denk eens aan alle trammelant die er omheen gaat komen. Er is minder controle meer omdat een hele massa voortaan met het openbaar vervoer gaat reizen dus er is meer beveiliging nodig, etc…
Ik weet niet of je al zover was met het economie-gedeelte?

ah, aan een deel van die dingen had ik nog niet aan gedacht

inderdaad dat het superdruk wordt dus dat er meer bussen etc. ingezet moeten worden?

meer beveiliging nodig

http://www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/4018
http://confusius.skynetblogs.be/archive/2007/06/14/gratis-openbaar-vervoer.html

Dankej!

Succes met je debat! Bleh, ik haatte dat altijd zo erg!

Minder personeel want hoe kunnen ze het personeel betalen als ze niks binnen krijgen?

Het zorgt voor belastingverhoging

@agradable: het personeel wordt wel betaald, alleen niet via de consumenten, maar via subsidie van de overheid.

Ik heb nog niet naar bovenstaande gekeken, dus misschien is het wel dubbel, maar dit komt nu in me op…

• Er komt minder geld binnen dus kost het de overheid meer
  • De chauffeurs moeten wel betaald worden… kost ook geld
  • Iedereen neemt de trein/bus: meer drukte
  • Er kan minder geld worden besteed aan het maken van kapotte voertuigen
  • Het is ook slecht voor de auto industrie omdat meer mensen met de trein/bus gaan en dus minder snel een nieuwe auto nodig hebben (ze gebruiken hem minder)

oh haha grapje :cold_sweat: .

• Iedereen neemt de trein/bus: meer drukte
    = niet iedereen past in de trein en er komen superveel vertragingen

Mogelijk tegenargument hierop:

• ze zouden meer treinen/bussen in kunnen zetten zodat iedereen meekan

Maar dan kun jij dat weer tegenspreken met die argumenten over het onderhoud en betaling van chaffeurs etc.

Kleine tip… Weet niet of je het zelf ook al deed, maar het is altijd handig om ook naar alle voordelen te zoeken die je kunt bedenken, zodat je hierop alvast een tegenargument kunt bedenken en zo je tegenstander kunt uitschakelen :wink: