Ik ga mijn verhaal zo kort mogelijk proberen te houden
en ik hoop dat ik wat tips en meningen kan krijgen.
Ik ben in een open relatie met mijn beste vriend. We kennen elkaar al sinds we 12 zijn en ondertussen zijn we nu beide 19 en begonnen onze relatie 2,5 jaar terug. We hebben dus een hele goede basis, namelijk onze vriendschap, voor een relatie.
Vanaf het begin wist ik al dat hij niet hetero is, maar bisexueel. Hij had toegegeven dat hij al wel wat met een jongen had gedaan voordat we een relatie kregen, maar dat dit geen fijne ervaringen waren.
En door veel gesproken te hebben over dit onderwerp hebben we tegen elkaar gezegd:
‘‘Hij mag met jongens naar bed en ik met meiden.’’
Aangezien ik ook heel erg open minded ben en dat ook wel wil proberen.
Ik heb wat gedate met meisjes, maar geen ‘‘match’’ kunnen vinden. Komt er dus op neer dat ik nog niets gedaan heb. Hij heeft 1 one night stand gehad en toen hij dat vertelde voelde ik me daar ook prima bij. Toen was het voor mij wel duidelijk dat ik het wel aan zou kunnen.
Maar sinds een maand heeft hij nu een jongen ontmoet, waar hij regelmatig mee afspreekt. Ik vind het geen probleem dat hij een vaste bed partner zou hebben, liever dat, dan met 10 verschillende jongens to be honest. Maar hier komt mijn probleem…
Hij heeft die jongen niet verteld dat hij al in een relatie is. Ik ben dus alleen zijn ‘‘beste vriendin’’, ik heb wel ok gezegd om mijn mond te houden maar ik voel me achteraf er totaal niet gelukkig bij. Afgelopen week heeft hij verteld dat hij vlinders heeft door die jongen.
Hij is dus verliefd aan het worden, tuurlijk kan dat gebeuren in een open relatie. Maar ik vind deze situatie echt niet prettig. Ik heb hem ook gevraagd ‘‘Wat als die jongen een relatie met je wilt? Vertel je hem dan de waarheid? Wijs je hem af? Wat doe je dan?’’ En het antwoord wat ik kreeg was nogal… bot en kortaf? Het kwam er op neer dat hij het niet zou weten.
Ik heb het gevoel dat ik hem kwijtraak en dat is het laatste wat ik wil. Maar ik wil ook niet dat als ik met hem hierover ga praten, dat het overkomt als iets verbieden.
Ik vind het allemaal een beetje lastig worden ><’’ Ik heb er met een vriend ook al over gesproken en die vind dat mijn vriend te ver gaat. (ze lopen ook hand in hand door de stad, zoenen elkaar openbaar, hebben volgens mij ook al ik hou van je gezegd etc.)
Help? Wat zou jij doen?
xx