Open dagen

Heee Gurlss,

Ik vroeg mij af of het gebruikelijk is dat er een ouder meegaat naar de open dagen van een universiteit.
Weet iemand dit?

X

Meestal ga ik met mijn moeder of vader en een vriendin samen, dit scheelt namelijk heel veel reiskosten, vooral als de volgende open dag mijn vriendin rijdt. Met meeloopdagen of 1-op-1 dagen is het niet gebruikelijk dat een ouder meegaat.

Dat hoeft niet per se.

Ja hoor, heel normaal.

Bij een open dag lijkt het me niet meer dan logisch dat je een ouder mee neemt.

Ik ga eigenlijk altijd met één van mijn ouders.

Voor mijn bachelor heb ik mijn ouders inderdaad meegenomen.

Aankomende weken 2 masteravonden… weet iemand of je daar ook normaal gesproken je ouders meeneemt?

^ Als het informatieavonden zijn zou ik het gewoon doen.

Die van mij waren ook mee en dat was helemaal niet raar. Vind het wel fijn als hun er ook bij zijn eigenlijk.

Niks mis mee toch? Samen even rond kijken en meestal zit je ook met vervoer (en je laat je ouder niet in de auto zitten neem ik aan). Ik ging in ieder geval wel samen met mijn moeder en dat deden velen.

De eerste keer dat ik naar een open dag ging, ging ik samen met mijn vriendin, terwijl we allebei naar andere studies gingen kijken, en mijn ouders gingen toen dus niet mee. Ik had daar uiteindelijk wel spijt van, aangezien je met z’n tweeën toch meer hoort dan alleen en eigenlijk is bijna iedereen met haar ouders.
Dus ja, ik zou gewoon met je ouders gaan!

Bijna iedereen komt met zn ouders, dus daar is niets raars aan.

Oké, dank jullie wel!

Ik vind het ook fijn als mijn moeder/vader mee is, maar ik wou niet de enige zijn die straks een ouder mee heeft haha.

Heb ik mezelf ook even afgevraagd, ik had namelijk zaterdag een open dag bij een hogeschool. Ik heb een paar mensen gezien zonder ouders, maar bijna iedereen was met een ouder of allebei. Is dus gewoon heel normaal en ook heel handig trouwens. Ik vond het erg prettig om het nog te kunnen bespreken en je ouders kunnen sommige dingen toch net wat anders opvatten dan jouw.

Ik had bij open dagen mijn vader of allebei mijn ouders bij me. Inderdaad voor vervoer, maar ook omdat zij wat andere kritische vragen kunnen stellen dan jij.

Ik had mijn moeder en zusje mee. Nu help ik zelf bij open dagen en je ziet inderdaad beide. Dus mensen die alleen komen, met ouders of broers en zussen. Dus je moet doen waar jij je fijn bij voelt.