Help! Ik heb morgen een open boek toets van mens en maatschappij maar ik heb geen idee hoe ik dat moet voorbereide! Iemand tips?
Het boek 2 keer doorlezen. Dan weet je het al een beetje. De rest kan je morgen opzoeken.
Boek inderdaad 2x helemaal doorlezen, en kleine post-it’s plakken bij de informatie waarvan je bijna zeker weet dat het terug komt in de toets.
^precies, meer kan je niet doen!
niets, alleen zorgen dat je morgen je boek bij je hebt.
het boek 2x doorlezen is overdreven. waarschijnlijk is het maar over 1 paragraaf, alleen weet je niet welke
Zorgen dat je weet waar welke informatie staat, bijv. op een blaadje de blz. opschrijven of briefjes tussen de pagina’s.
Wauw. Zoals jij het omschrijft zou ik wel eens de open boek toetsen doen die jij krijgt :'3
1 paragraaf is wel een beetje weinig
ik heb helaas nooit een open boek toets gehad, dus ik kan je niet echt helpen. gewoon globaal kijken wat er op iedere pagina staat
Nja, ik had ook ooit een open boek toets, en echt niets dat in het boek stond kwam in de toets voor. Het was niet van Wanneer ontstond dit en dit ofzo?
Naja, ik heb die toets gehad en het ging super slecht! Het was trouwens over me werkboek van ongeveer 80paginas dus even 2x doorlezen had ook niet zoveel zin…
Dan had je misschien wat eerder mogen beginnen. Wacht maar tot je examen moet doen, dan moet je nog meer weten
@zakvoltroep
bij ons krijgt alleen de onderbouw openboektoetsen, en die gaan meestal maar over één paragraaf. en ja, je moet dan gewoon de opgaven uit het werkboek maken voor punt of de leraar verzint wat vragen.