Opeens extreem droge huid

Hey dames! Ik zit met een probleem. Ik heb plotseling extreem droge huid gekregen. Als in: ik smeer 4 keer per dag creme voor zeer droge huid en dan wordt ik wakker de volgende dag en is mn huid nog steeds kurk droog.
Ik heb normaal gesproken al een droge huid, maar als ik dag en nachtcreme opdoe is hij gewoon prima en zacht en alles. Nu vallen de schilfers er gewoon van af. Dit is sinds een paar dagen. Ook heb ik opeens extreme dorst en drink in ongeveer 3 liter water per dag, terwijl ik normaal wel veel dronk maar niet ZO veel

Any ideas?

volgens mij moet je gezicht eens goed scrubben. de huidschilfers zullen er dan afgaan en dan is je huid weer zacht. Die scrub kun je in kruidvat wel gemakkelijk vinden. Ik had dit ook en het heeft geholpen. ik hoop voor jou dat het helpt anders zul je toch eens naar de dokter moeten. :wink:

Heb je toevallig ook hooikoorts?

Ik zou even naar je huisarts gaan, ook vanwege die extreme dorst.

Meer water drinken. Maximaal 2x per dag crème aanbrengen, dit in verband met gewenning.

Een schilferende huid betekent niet automatisch een droge huid, maar juist vaak een vochtarme huid. Dat is heel wat anders.

Ik denk dat meer water drinken geen goed idee is, ik ben heel klein en 3 liter is al erg veel. Hooikoorts heb ik soms wel soms niet dus dat weet ik niet echt… Maar dat zou niet de erge dorst verklaren toch?

Als jij na 3 liter nog steeds dorst hebt, is dat geen goed teken. Die huid is vervelend, maar die erge dorst vind ik kwalijker klinken. Kan geen kwaad om een afspraak met je huisarts te maken denk ik.

Maa wat sowieso wel lekker is voor een droge huid: olie op je huid smeren 's nachts. Ik maak 's avonds mijn huid schoon met micellair water (ik gebruik geen make-up op mijn huid dus dat is afdoende voor mij) en daarna smeer ik er pure amandelolie op van De Tuinen. Heb nu helemaal geen droge plekjes meer op mijn gezicht en ook overdag geen vette kop ofzo, want olie reguleert juist talg, zeker in de nacht.

Maar die dorst is sowieso niet goed.