Opeens bruin-roodachtig bloed, is dit normaal?

Is het normaal dat het bruin met een beetje rood is? Ik ben 13 en ben nog niet ongesteld geweest, maar het is heel raar want een halfuur geleden was er heel veel en nu niks meer.

Het komt wel vaker voor dat het bloed in het begin bruin is. Ook heb ik dit zelf vaak de laatste 2 dagen. Dit is gewoon normaal dus maak je geen zorgen :slightly_smiling_face: Dat er een half uur geleden veel was en nu niks meer, is ook niet raar. Dat heb ik ook wel eens. Vooral omdat je nog nooit ongesteld bent geweest is het vaak onvoorspelbaar.

Bruin gekleurd bloed is iets ouder bloed. Het is normaal.

Betekend dat dat ik nu ongesteld ben? Ik had vanochten wel kramp in mijn buik en voelde me anders leek wel. Ik was op school en zag het opeens, ik ben meteen naar huis gegaan.

Je bent denk ik voor het eerst ongesteld geworden =)
Helemaal niks raars aan als het een beetje bruin/rood-achtig is.
(Gefeliciteerd haha)

Jep je bent ongesteld.
Ik zal maar even om maandverband en dergelijke vragen bij je moeder/verzorger.

Oke, bedankt voor jullie hulp. Mijn moeder is er niet maar er ligt vast nog wel een pak maandverband in de kast.

Het is nu echt bruin slijmerig, (sorry ik klink vies, maar ik had het heel anders voorgesteld…) en heb ook buikpijn. Is dit normaal?

Ja. De buikpijn komt door je baarmoeder die samen knijpt om het slijm eruit te krijgen.
Normaal nestelt zich daar een bevrucht eitje in en als dat niet gebeurt dan kan het er niet blijven liggen. Dus word je ongesteld.

Ow, het is echt super fijn dat jullie mij helpen, thanx!:ja:

Ik had precies hetzelfde de eerste keer.

Jahaa.

Gefeliciteerd xD

Nou jippie jeej, ik had liever nog een paar jaartjes gewacht hahhaha.

Het is een normale leeftijd om ongesteld te worden hoor ^
Wees blij dat je niet al op je elfde ongesteld werd, net zoals ik :’)

Haha ik op mijn tiende, arme ik!

Maar ‘gefeliciteerd’! Al kan ik misschien beter gecondoleerd zeggen :'D

hhahah tja, nu nog 1 vraagje, hoelang kan je maanverband in houden tot je het weer moet verschonen?

^ Kijk op de verpakking daar staat het op. En gewoon tot jij het niet meer fijn vindt voelen.

Oke, bedankt. Trouwens, hoe hebben jullie het vertelt aan je moeder? Ik ben niet zo heel erg open met me moeder.

Ik heb het niet verteld xd ben daar niet zo van met me moeder.
Ik hou het meestal 2 uur in, maar hangt er natuurlijk vanaf hoe erg je het bent.
En congratz :slightly_smiling_face: