opdrachten van psychologen

Hallo allemaal ik ben een meisje van 15jaar en ik ben vorig jaar een aantal keren bij een psycholoog moeten langsgaan. Nu ga ik niet meer omdat het allemaal te duur werd en ik het niet echt nodig had. Mijn psycholoog liet mij allerlei opdrachten doen thuis zoals een tijdlijn maken en alles erop aanduiden wat ik leuk en niet leuk vond, en een cirkel maken en de mensen die dicht bij me stonden in de cirkel en de rest erbuiten,zulke opdrachten vind ik leuk omdat het me laat nadenken over mezelf en achteraf voel ik me dan goed. Ik heb op internet gezocht omdat ik graag meer van deze opdrachten zou willen maar heb helaas niets gevonden,kan iemand me helpen?
alvast bedankt

Schrijf al je karaktereigenschappen op en bedenk zowel waarom deze positief als negatief zijn. Zo leer je dat niks zwart of wit is, ook jouw karakter niet.

Dit is wel aardig: http://www.eclecticenergies.com/nederlands/enneagram/dotest.php. Het geeft een in grote lijnen een beeld weer van hoe je ‘persoonlijkheid’ is, ik vond het in ieder geval super leuk en interessant om te doen. De test duurt alleen wel even. (ik deed trouwens de klassieke enneagramtest).

Ik ben type 8 :flushed:

Ik volg zelf ook het vak psychologie op school, en een opdracht bij ons was om een ‘levenslijn’ te maken, dat je positieve dingen in het leven hoog zijn, en je negatieve dingen zegmaar laag zijn. Het klinkt misschien vanzelfsprekend, maar je komt erachter hoe je je vroeger voelde, en we moesten ook erbij tekenen waarom we ons toen zo voelden. en ook je leeftijd toen.

Ik weet niet met welke reden je naar de psycholoog bent geweest, dus echt specifieke opdrachten kan ik niet bedenken.
Maar wat ik wel eens als opdracht heb gekregen was om elke dag een aantal dingen (bv5) opschrijven die die dag goed waren gegaan, of waarvan je genoten hebt. Ik had zelf ook veel last van negatieve gedachten patronen die maar niet doorbroken konden worden, ik dacht overal negatief over, en dan met name over mezelf. Als ik dit had moest ik die negatieve gedachten opschrijven, en hier een positieve/helpende gedachten tegen over zetten.
Ik denk niet dat je hier iets aan hebt, dus sorry alvast. :slightly_smiling_face:

Interessant. Heb 'm net ook even gedaan.
Het is bij mij onduidelijk welk type ik ben: een 4 of een 5.
Maar ik ben denk ik meer een 4.

-

Ik ben een 6.

ik ben ook naar de psycholoog geweest omdat ik negatieve gedachten had en een paar keer zelfmoord heb proberen te plegen en ik denk dat ik dit wel eens ga proberen dus ik heb er zeker iets aan dankje voor je reactie!

ik ben type 6 trouwens

Ik moest altijd een G-schema maken van mn psycholoog:
als eerst een gebeurtenis opschrijven, daarna welke gedachte ik daarbij had, welk gevoel en wat m’n gedrag daarna was. Ik had altijd een negatieve gedachte, dus moest ik op een gegeven moment die gedachte omzetten in een positieve.

Volgens die test ben ik een 7 met vleugel 8 :’) en het komt zo overeen! haha

@thewrongdirection, dat heb ik ook moeten doen, alleen de opdrachten die ik kreeg heb ik nooit uitgevoerd, alleen de dingen opschrijven die die dag goed waren en welke niet heb ik gedaan, omdat ik het anders vergat wat ik moest vertellen hahaha

-

Dat je eigenschappen hebt van nummer 8.
Ik ben dus eigenlijk een 4w5.

Brieven schrijven aan de mensen die je bijvoorbeeld iets aangedaan hebben of onaardig zijn. Kunnen je ouders zijn, maar ook vriendinnen. En je hoeft hem natuurlijk niet te versturen.

Ik ben een 5w4, wat echt precies klopt. Eng.

Ik ben een 6w5, waarin ik me wel heel erg herken.

bij mij staat dit
Je bent waarschijnlijk een type 5 or 6.

Vleugels in aanmerking nemend, ben je waarschijnlijk een 5w6 or 6w5.

maar wat betekent dat haha

Ik ben 4w5. Het klopt echt heel erg, vooral type 4 herken ik mezelf helemaal in.

Dan ben ik een 6w5 als je het zo bekijkt.