Opdrachten stage pedagogisch medewerker

Hallo allemaal,

Ik denk erover om in september te starten met de opleiding pedagogisch medewerker niveau 4 BBL.
Wie kan me wat meer over deze opleiding vertellen en wat voor opdrachten moest je tijdens je stage uitvoeren?
Waren er lastige opdrachten? En hoe vond je de stage?

Alvast bedankt voor het lezen!

Hii!

Ik doe ook pedagogisch medewerker niveau 4 maar dan BOL. Dat zal natuurlijk wel wat anders zijn kwa opdrachten enzo. Maar zelf heb ik nu meerdere stages gelopen op verschillende locaties en je moet echt een plek hebben die bij je past! Er zijn zoveel verschillende kinderopvang etc dat je wel je plekje moet vinden om goed te kunnen leren. Het is mij namelijk overkomen dat ik niet op de juiste plek zat, bijvoorbeeld dat je niet goed klikt met collega’s. Als het niet goed klikt kan het in je nadeel werken voor je opdrachten…. Wat eigenlijk super gemeen is, maar zo gaat het vaak wel. Het is vooral de gunfactor die begeleiders hebben, naar mijn idee… maar als je een goeie plek hebt dan is het makkelijk te doen met je opdrachten. Het is natuurlijk ook een beetje hoe je er zelf in staat.

Veel succes!

1 like

Bedankt voor je reactie. Wat voor opdrachten moest je precies doen tijdens je stage?

Ik doe ook pedagogisch medewerker niveau 4 wel BOL. Ik ben 1e jaars en loop dus 2 dagen per week stage. De opdrachten verschillen wel heel erg, zo moet ik de ene keer opdrachten qua hygiëne doen dus bijvoorbeeld een schoonmaak lijst maken en de andere keer een activiteit verzinnen om met de kinderen te doen. Maar dit verschilt ook wel per school denk ik