Opdracht tekenen.

Oke wat vreselijk slecht dat ik dit hier kom vragen, maar ik kan dus echt niet creatief zijn op commando :’)

Voor tekenen hebben we een opdracht om de 4 seizoenen te tekenen, bijvoorbeeld in 4 verschillende tekeningen. Het bekenste voorbeeld hiervan is een boom, door de 4 seizoenen heen. Voor deze opdracht moeten we eerst een mindmap maken. Nu heb ik wel een aantal ideeën (zoals mens, mode, een tafel met verschillend eten) maar het houdt echt op, terwijl mijn blad nog lang niet vol is! Mijn vraag aan jullie is dus of er nog iemand ideeën heeft.

Mijn mindmap heeft in het midden gewoon ‘De 4 seizoenen’ en daaromheen 5 uitgangspunten (ik heb bijvoorbeeld al natuur en voedsel haha) maar ik moet nog 2 uitgangspunten hebben. En bij die soort ‘hoofdonderwerpen’ moet ik weer een aantal dingetjes verzinnen (zoals bij voedsel die gevulde tafel, een appel, enz) om de 4 seizoenen mee uit te beelden. Daar moeten ook een heleboel kleine tekeningentjes bij, wat het wel ietsje moeilijker maakt ;p

Ik hoop dat hier iemand zo een creatieve ingeving heeft voor 2 uitgangspunten en ideeëtjes daarbij, of gewoon losse ideeën. Dan kan ik daar hopelijk weer op doorgaan haha.

Uhm, sorry! Ik kan je niet helpen. ):

Upje voor jou dan maar. (:

Het weer (met tekeningen van de lucht?), het gedrag (van mensen), de kleding (van mensen).
Ik zou proberen 1 onderwerp te nemen en dat op 4 verschillende tekeningen uit te werken. Bijvoorbeeld een appel met een achtergrond in de winter, zomer, herfst en lente. Dan moetje vooral letten op kleurgebruik en lichtinval en ik denk dat dat vooral de bedoeling is van je opdracht.
Je kan ook bijv. het Nederlandse straatbeeld tekenen in 4 seizoenen. Bijv. in de winter dat er o.a. een man op z’n klok kijkt bij de bushalte (want die rijden dan niet meer op tijd).

Wel een leuke opdracht trouwens. Ik krijg niet zulke leuke opdrachten. :laughing: