Opdracht over Emmi Pikler

Hallo, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :slightly_smiling_face:
Ik moet een presentatie geven over Pikler, dat is niet zo moeilijk en heb ik zo in elkaar gezet.
Na die presentatie moet ik iets van de methode door de klas laten doen zeg maar. Maar hoe kan ik nou een methode die voor baby’s is bedoeld op de klas toepassen?

Bij de Pikler methode leg je bekertjes en bakjes enzo op de grond, dingen van verschillende materialen en verschillende vormen, gewoon gebruiksvoorwerpen en dan kunnen die baby’s ontdekken en er zelf heen kruipen. Ook is het belangrijk dat je ze zelf laat spelen, je moet er wel wel zijn en af en toen oog contact maken maar je moet ze niet helpen, ze moeten op hun eigen tempo kunnen ontwikkelen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verwerken in iets ‘‘doen’’ met de klas?

Uppie :frowning_face:

Niemand?

:cry:

Misschien iets met geblinddoekt vormen/materialen herkennen?
Weet niet zeker of het er echt bij past.

foutje

Ja dat is misschien wel wat…

Ik heb er even over nagedacht en ik vind dit echt geniaal, ik ga deze zeker gebruiken, heel erg bedankt!!