Opdracht levensbeschouwing

Ik zit nu in de eerste klas en ben bijna klaar.
Met levensbeschouwing (ja dat is een vak…) heb ik een project. Ik zit in een groep met vier andere.
We hebben de taken verdeeld. Mijn taak is om uit te zoeken wat er in de 2e wereldoorlog met mijn school (gebouw) is gebeurt. Nu is het probleem dat ik er echt heel erg weinig over vinden kan. Echt heel erg weinig. Er staat een heel kleine tekst op wikipedia en verder vind ik eigenlijk niks. Het gaat over het gerrit van der veen college. Kan iemand me helpen een (paar) goede site(s) te vinden?
Ik zou het heel erg waarderen.
Kus,

edit duCOQUELICOT: titel mag niet in hoofdletters en moet duidelijk zijn

Tijdens de bezetting was in het voormalige pand van de meisjes-HBS in deze straat het hoofdkwartier (2 gebouwen) van de Nederlandse afdeling van de Duitse Sicherheitsdienst gevestigd. Vanaf 1942 was hier ook gevestigd de Zentralstelle für Jüdische Auswanderung, die de deportatie van Joden uit Nederland organiseerde. Veel verzetsmensen en Joodse Amsterdammers naar het gebouw gebracht en daar gemarteld of getransporteerd naar concentratiekampen. “Naar de Euterpestraat” voorspelde dan ook weinig goeds.

Dit is het enige met goede info dat ik kan vinden. Maar ik moet een hele blazijde schrijven.

thanks ik ga zoeken.