Hai Ik zit met een probleem en ik wil graag eens horen wat jullie erover denken.
2 jaar geleden ben ik met een jongen X begonnen. Dat was een heel turbulente relatie. Het ging met veel ups en downs en hij was niet altijd een goed vriendje (heb veel voorbeelden. Laat ik zeggen dat hij mij soms echt niet goed behandeld heeft). Daarom is het veel aan en uit geweest. Juni 2010 heb ik het definitief uitgemaakt. Ik kon de onstabiliteit niet meer aan en ik zag hem nog nauwelijks. Plots begon hij heel erg zijn best te doen om het weer goed te maken. Hij wilde veel contact houden en we spraken nog af, maar ik maakte verschillende keren duidelijk dat het gedaan was tussen ons en dat ik het niet meer wilde proberen. Daarom hadden we een deal gemaakt: met oudjaar zouden we samen een feest organiseren bij mij thuis en daarna zouden we definitief ‘uit elkaar gaan’ (lees: geen contact meer enzo).
Ondertussen, eind december, leerde ik iemand anders kennen (Y). Het is een heel leuke jongen, we hebben een paar dates gehad en sinds 2 januari zijn we samen.
Nu komt het probleem: op oudjaar was X heel zat geworden en emotioneel en plots wilde hij mij terug. Ik bleef hem van mij afduwen, zei duidelijk dat het gedaan was na ‘ons feest’… Maar die nacht bleef hij slapen en hebben we seks gehad.
Y wist van het feest maar ik had hem gezegd dat er niks gebeurd was met X en dat hij NIET was blijven slapen. Ondertussen is het uitgekomen dat X en ik dus wel seks hebben gehad (Y denkt dat dat 31/12 was, maar eigenlijk was het 01/01) maar om het niet nog erger te maken, durfde ik niet zeggen dat X ook was blijven slapen. En daar zit ik nu dus mee. Y vertelt mij alles en dat waardeer ik heel erg. Ik heb gezegd dat hij nu alles weet van wat er gebeurd is, maar dat is niet zo en ik voel me er heel schuldig om.
Waarschijnlijk zullen veel van jullie zeggen dat ik het toch moet opbiechten, maar omdat we nog maar zo kort samenzijn, ben ik heel bang om hem te verliezen (nu of later) door het hem te vertellen. Ik zie hem echt graag, ik wil niks meer met X te maken hebben en ik wil graag dat Y mij nog altijd graag zal blijven zien. Hij zegt dat hij het kan vergeven omdat wij officieel nog niet samen waren, dat hij gewoon nog even tijd nodig heeft om het te vergeten.
X is nu definitief uit mijn leven, dus ik denk niet dat het zou uitkomen moest ik het niet vertellen… Maar ik blijf me wel schuldig voelen.
Wat denken jullie?