Opassen.

Hai,

Ik pas vanaf me 14e al op bij een vast oppasadres. Ik ben inmiddels 19. Ik krijg per uur 3 euro. Is dit niet erg weinig? A.s Vrijdag moet ik weer oppassen en ik wil graag wat meer gaan doen in het huishouden zoals strijken/wassen en dat soort dingen. Gewoon aangeven dat ik het over loonsverhoging wil hebben? Mijn loonsverhoging is ongeveer 1 jaar geleden omhoog gegaan…

De kinderen zijn vrij zelfstandig ze zijn 11 en 9.

Hee,

ik zou er gewoon over praten. Ja je kan moeilijk zeggen; ik wil loonsverhoging. Maar het gewoon een beetje subtiel zeggen ofzo. Ik ben 13 en ik krijg meestal 4/5 euro per uur. Misschien wel een beetje veel, maar als jij 19 bent, verdien je echt wel meer dan 3 euro, vind ik.

Ja, dat vinden dus vriendinnen ook. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet vragen, dus dat is wel lastig.

Wajooooo!
Dat is best weinig, ik ben 15 en ik krijg 7 euro per uur.
ik pas ook wel op bij iemand die vrij rijk is.

Zeg dat je vind dat je wel veel doet en er maar weinig voor krijgt?
Klinkt een beetje stom misschien, maar dat is denk ik het beste om te zeggen…

Ik krijg ook 3 euro per uur (ik ben 15)

Eigenlijk vind ik dat wel genoeg, want de kinderen zijn niet vervelend, en als ze op bed liggen kan ik gewoon iets voor mezelf gaan doen zegmaar.

Maar ik denk als je 19 bent dat je idd wel iest meer zou moeten verdienen

Ik zeg denk ik dat ik graag wat meer wil doen , zoals strijken, was ophangen en of er dan ook de mogelijkheid is om meer te verdienen. Ik moet straks 3 dagen oppassen ( hun gaan op vakantie, kinderen blijven thuis) dan zou ik 72 euro verdienen… voor 3 hele dagen/nachten. :nauseated_face:

Niemand :frowning_face:

ik persoonlijk vind het weinig.
je past op 2 kinderen en bent 19, dan zou je minsten 4,50 ofzo moeten krijgen.

Dan vertel je dit toch precies?

Ja, dat ga ik dus nu a.s Vrijdag doen. Aangeven dat ik wat meer wil doen in het huishouden. Maar ik weet het niet, ik werk daarnaast ook nog. Maar goed, hou jullie wel even op de hoogte!

misschien moet je iets zeggen van; Ik ben inmiddels al 19 en ik verdien 3 euro, dat is nog minder dan het minimumloon… ik doe best wel veel voor uw kinderen en in dezelfde tijd dat ik hier ben zou ik ook wel kunnen werken… alleen krijg ik dan meer geld. Ik vind het supergezellig hier en de kinderen zijn hardstikke lief, maar ik kan niet rondkomen van 3 euro per uur. Denk je dat we hier iets aan kunnen veranderen? ik zou ook best wat in meer in het huis voor jullie willen doen hoor, hoeveel ben ik waard voor jullie?

Ja dat is ook een idee. Ik zit nu heel even na te denken, het kan ook best zijn dat het 3,50 is. maar dan is het nog weinig?

Zeg gewoon dat je het minimumloon van een 19 jarige al genoeg vindt! (ik weet niet hoeveel dat is)

Ik dacht 4 of 5 euro… maar dat weet ik niet zeker. Op google krijg ik het niet echt gevonden! :slightly_smiling_face:

Je moet er niet te veel over nadenken en het gewoon zeggen (als je erover denkt voel je je alleen brutaal en dom).

Zeg iets van: Ik wil niet ondankbaar overkomen en ik vind het heel raar dit te vragen, maar aangezien ik 19 ben en onder het minimum loon verdien vroeg ik me af of ik eventueel loonsverhoging zou kunnen krijgen. Daar wil ik best nog wat extra’s voor doen in het huishouden!

Zoiets. :stuck_out_tongue:

Komt goed! :blush:

33,47 per dag… dus ong. 4,18 euro p/u

zeg maar gewoon ‘iets van 4,50’ ze weten het toch niet

Ik wil het Vrijdag dan zeggen, maar dan zijn die kinderen nog wakker! Maar goed, als ze terug komen dan is het ook niet echt goed denk ik… :frowning_face: