Opa is overleden.

Vandaag heb ik een lange dag achter de rug.
Al een paar dagen geleden zei mijn vader: ‘In het ziekenhuis hebben ze een hartafwijking gevonden en het eten en drinken gaat ook niet meer zo goed.’
Vanochtend werd ik wakker, mijn ouders kwamen weer thuis. Ze waren bij mijn opa geweest, die in het revalidatie centrum ligt.
Ik zou vandaag naar buiten gaan met een paar vrienden.
Toen ik vanochtend ging ontbijten, vroeg mijn moeder: ‘Ga je vanmiddag mee naar opa?’
‘Kan ik anders niet volgende week naar hem toegaan?’ zei ik.
mijn moeder zei op een voorzichtige manier dat hij er volgende week er misschien niet meer is.
Ik kreeg tranen in mn ogen, maar probeerde ze te verbergen. Ik liep naar boven in ging daar ontbijten. Mijn tranen stroomden over mijn wangen. Ik kon niet geloven dat het volgende week misschien al afgelopen zou zijn.
Later kwam mijn broertje binnen en vroeg: ‘Papa vraagt of je vanmiddag meegaat naar opa, want morgen is hij misschien wel blind.’
‘Ja.’ antwoordde ik.
Ik zag er tegenop om er naartoe te gaan, ik wist zeker dat ik zou gaan huilen, ik kán het gewoon niet aanzien hoe die oude, arme man daar zou liggen.
Het was intussen 1 uur, tijd om naar mijn opa te gaan. Mijn moeder bleeft huis omdat ze vanochtend al was geweest.
We liepen de kamer binnen waar mijn opa was. En daar lag hij dan. Het leek wel alsof hij aan het slapen was. Maar achteraf was hij gewoon wakker, maar de dokter had hem iets gegeven zodat de pijn minder werd. Hij kon ons waarschijnlijk wel verstaan.
Mijn oom en tante waren er ook. Ik ging op een stoel zitten en begon te huilen. Ik kan hem zo niet aanzien. Hij lag met zo’n snoertje voor extra zuurstof en met zijn mond open, plat op bed. Papa praatte tegen hem, 'Sharona en Omar zijn er. Daarna vroeg mijn vader of ik weg wilde. Ik wilde nog even blijven. Mijn vader en tante hadden me getroost. 10 minuten later vroeg mijn vader weer of ik naar huis wilde. Nu wilde ik wel. Als eerst ging mijn vader afscheid nemen, hij legde zijn hand op mijn opa’s hand en zei ‘dag pa.’ Daarna zei hij tegen mijn broertje dat hij afscheid moest nemen. Mijn broertje legde ook zijn hand op mijn opa’s hand. Ik moest nog harder huilen. ‘Kom, we gaan.’ zei mijn vader. Maar ik wilde nog niet weg voordat ik afscheid had genomen van mijn opa. Ik liep huilend naar hem toe, en raakte zijn hand nog 1 keer aan.
Mijn vader zei nog voordat hij wegging tegen mijn tante ‘Als er iets is, kun je altijd bellen.’

En net, om 10 voor 12 ging de telefoon, ik luisterde mee vanuit mijn kamer. Mijn opa was overleden. Mijn ouders zijn er nu naartoe en ben alleen thuis met mijn broertje. Hij slaapt, maar ik ben klaar wakker.
Ik ben er echt kapot van.

EDIT.
Ik denk er nog steeds iedere dag aan en mijn vader had een briefje geschreven omdat ik me niet zo goed kon concentreren op mn huiswerk.
Ik praat er veel over met m’n vriendinnen en ook wel eens met m’n ouders, ik denk dat ik het zo beter kan verwerken. Sinds gister heb ik ook een rap/liedje geschreven, want ik schrijf wel eens vaker liedjes.
Zaterdag 6 juni is de begrafenis om kwart voor 10 's ochtends.

Gecondoleerd en heel veel sterkte meid! <3

dankjewel!

Oh dat lijkt me echt zo erg… heel veel sterkte en gecondoleerd! (Hoe lullig deze reactie ook is)

Meid, gecondoleerd, superveel sterkte, khoop dat het snel weer goedgaad

kutreactie

Gecondoleerd & ik wens je heel veel sterkte.

Ik zit hier met tranen in mijn ogen…
Heel erg veel sterkte & Gecondoleerd!
xx

Verschrikkelijk, sterkte !

Wat verschrikkelijk, zeg!
Ik wens jou en je familie heel veel sterkte meid! Gecondoleerd…

Sterkte!
& gecondoleerd!

ik kreeg kippenvel van je verhaal
echt heel veel sterkte! en je familie ook!
<3

Wat ontzettend naar voor je :[! Ik ben ook één opa verloren dus ik kan me goed inleven in je verhaal. Héél, héél veel sterkte!

Gecondoleerd *hug* heel veel sterkte

Wat erg voor je meis.
Gecondoleerd, en sterkte <3

gecondoleerd.
Probeer zoveel mogelijk te praten, en verwerk het goed…
ik heb dat niet gedaan… en heb het nog moeilijk dat mijn opa overleden is, ik zit nu ook weer te janken :frowning_face:

Ooh ik heb echt tranen in m’n ogen. Mijn tante is laatst overleden en het is zo kut allemaal. Héél erg veel sterkte!

gecondoleerd en heel veel sterkte!! Xx

Dankjulliewel allemaal! Ik heb vannacht nog een beetje kunnen slapen.
Mijn ouders zitten nu beneden, ik hoor ze huilen.
Ik blijf nog even boven en dan zie ik wel wat ik ga doen.

Gecondoleert, en veel sterkte meid!
Kreeg tranen in mn ogen toen ik het las…

en ook ik zit hier met tranen in mijn ogen,
heel veel sterkt meid!