Op zoek naar mooie boeken.

Hallo,
Ik ben Daantje en ik ben 21 jaar.

Ik hou heel erg van lezen en heb dus ook al veel boeken uit.
Ik hou een beetje van boeken zoals:

• Haar naam was Sarah
  • Meisje met de negen pruiken
  • Nog eenmaal mijn moeder zien
  • Echte mannen eten geen kaas

(Een beetje de waargebeurde verhalen)

Heeft iemand nog ideeën voor een mooi boek?

Heb je De eenzaamheid van de priemgetallen al gelezen :slightly_smiling_face: ?
Ik vond het een super mooi boek !

Jaa, die is mooi! Ik weet zo even niets want ik lees zelf vooral fantasy, maar De eenzaamheid van priemgetallen is echt goed.

Heb je het boek van de moeder van Maria Mosterd (echte mannen…) al gelezen? Haar kant van het verhaal. Dat boek heet “Ik stond laatst voor een poppenkraam”. Dat is ook erg interessant om te lezen. :slightly_smiling_face:

Edit: Oh, er was laatst ook een interview met iemand die een waargebeurd verhaal had geschreven, bij ons op school. Het heet “400 brieven naar mijn moeder”. Ik heb het boek zelf nog niet gelezen, maar heel veel mensen schijnen het een enorm goed boek te vinden. Misschien vind je dat ook wel wat?

ik vond echten mannen eten geen kaas echt een kut boek om eerlijkte zeggen. had er veel van verw8 maar je merkte gewoon dat er zoveel niet klopte. heb medelijde met die jongen die ervoor wordt aangekeken dat hij zoveel slechte dingen heeft gedaan wat niet waar is.

maar verder ken ik niet echt waargebeurde verhalen.
me moeder vind de boeken van saskia noord erg goed, zoals terug naar de kust enz.

alle boeken van Helen Vreeswijk!

Harry potter? =)

Alle boeken van Dirk Bracke ! Echt waar. Ik weet niet of dat in NL ook zo is maar in België is hij een heel populaire schrijver. (:

Looking For Alaska-John Green, erg mooi, maar ook wel humoristisch boek

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties.

Ik zal de boeken:

• 400 brieven naar mijn moeder
  • de eenzaamheid van de priemgetallen

Zeker is gaan lezen.

Iedereen bedankt!

Nog meer ideeën zijn altijd welkom! :slightly_smiling_face:

Ik vond het boek ‘Tirza’ van Arnon Grunberg erg mooi, misschien is die wel wat. :slightly_smiling_face:

Schaduwleven van Erica James vond ik heel mooi.
Maar wel heel droevig.

Dankjewel :slightly_smiling_face:

Mhh ik wil nog wat nieuwe boeken voor de vakantie, dus ik houd dit topic in de gaten! UP UP UP :grinning:

het familieportret, het heeft wat te maken met haar naam was sarah

Sunny Boy, schijnt ook erg mooi te zijn. Ik heb het boek nu in huis maar ben nog niet begonnen. Weet eigenlijk niet of het waargebeurd is. Hij is ook verfilmd en niet zo oud nog.

Ik heb veel aan jullie reacties gehad en ben weer opzoek naar nieuwe boeken! Nog ideeën?

Een van mijn lievelingsboeken is The Secret History, van Donna Tartt. Ik vond het echt fantastisch!

Lelijk van Constance Briscoe. Een waargebeurd verhaal en ik vond het echt heel mooi! En Valse salie van Roos Boum. Ook waargebeurd en erg mooi.

Verder kun je misschien Duizend schitterende zonnen ook lezen, als je die nog niet gelezen hebt dan :wink: