Op zoek naar een kitten

Goedendag dames ,

Ik had een vraagje. Ik ben namelijk een echte katten liefhebber.
En wij als gezin zijn opzoek naar een kitten die wij kunnen adopteren.
Ik keek rond op marktplaats maar daar gaat het meer om bieden en dat vind ik niet kunnen eigelijk, Het gaat tenslotte om een levend wezen en niet op een product.

In iedergeval Ben dus op zoek naar een kitten dus hoe raden jullie mij aan om dit aan te pakken??
Ik woon zelf in Amsterdam , dus liefst in omgeving:)

x

Hi Girlygirl 112,

Wat je zou kunnen doen is een keertje op websites van Asiels (www.dierenasiels.com) kijken bij jou in de buurt. Mijn schoonmoeder werkt voor de dierenambulance, en er worden echt heel vaak kittens naar het asiel gebracht. Op deze manier heb je én een kitten én je helpt die arme beestjes uit het asiel :slightly_smiling_face: succes!

Het asiel
Ik heb me kat daar ook vandaan en het is echt een schat :3

Ja hartelijk bedankt dames .
Ik zal kijken naar een dieren asiel in de buurt :slightly_smiling_face: xx

Je moet wel goed opletten bij kittens uit het asiel. Wij hebben al meerdere keren mee gemaakt dat het arme beestje een trauma had door zijn verleden en daardoor bijvoorbeeld mensenschuw is. Of niet helemaal gezond. Daar moet je wel rekening mee houden. Natuurlijk zijn niet alle kittens zo, maar de kans is er als ze niet veilig in een gezinnetje zijn opgevoed of achter gelaten zijn.

Succes!

hetzelfde hier :3

De reden dat ze op marktplaats om geld vragen is vaak omdat veel mensen anders de katten ophalen gratis en doorverkopen of als proefdieren gebruiken.Dit is echter niet altijd zo want sommige mensen willen gewoon geld. Zoals in mijn situatie

Ik heb iedere keer gewoon 25 euro geboden. Ik wist dat de man er geld aan wilde verdienen, en hij zag er echt uit als een junk en ik heb 2 kittens, die onder de vlooien zaten en in een heel vies huis leefden en veel te vroeg zijn weg gedaan (5 weken oud!). Maar nu hebben ze het goed hier en zijn ze heel blij en gelukkig samen en heb ik 2 leventjes kunnen redden.

Als je een kitten wilt die gelijk uit een goed huis komen en niet duur zijn moet je een gewone huis-tuin-en-keuken kat nemen, die kan je via marktplaats vaak kopen tussen de 25/30 euro (dat betaal je vaak ook in een asiel hoor!) en gelijk om een paspoortje vragen. Als de eigenaren die hebben kan je bijna zeker zijn dat ze goed verzorgd zijn. In het paspoortje staat namelijk de geboortedatum, vaccinaties, medicatie etc. En vraag of je even mag kijken voor je een beslissing neemt, dan kan je goed kijken hoe zo een beestje op je reageert.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Succes en veel plezier met je toekomstige kitten :grinning:

@moonstone Ja klopt daar moet ik zeker op letten lijkt mij :s , want de meeste katten in het asiel waren (lijkt mij) zwerfkatten… Dus ze kunnen een trauma hebben door het verleden… Arme diertjes.

@lausi ja klopt, Ik begrijp wel dat ze een vergoeding willen. Daar heb ik geen probleem mee. Maar sommige plaatsen een foto van een kitten en het enige wat er in de tekst staat. ’ hoogste bieder krijgt hem’. Dan denk ik wel bij me zelf de beloning is eigelijk dat de kitten en liefdevol huisje krijgt. (niet bij allemaal hoor , sommige schrijven dat wel op dat ze een vergoeding willen zodat de kitten niet als voer wordt gebruikt dat begrijp ik wel)

Aghh je hebt ind 2 levetjes gered. Gelukkig dat het goed is afgelopen.
Ik zal dat zeker doen , huis - tuin en keuken kat.
Dankje wel voor je tips.
En de andere dames ook
x

Ik snap wel dat ze er geld voor vragen.
Ik vind het eigenlijk heel normaal. er zijn honden waar ze 800 euro voor vragen.
Gratis af te halen dieren komen meestal alleen maar engerds op af.
Kijk oké, als er verder niets in staat dan de hoogste bieder krijgt hem, dan zou ik ook verder kijken, maar als er gewoon wat informatie staat en je mag gewoon komen kijken naar het katje dan komt het wel goed hoor (:

Mijn hond (nu 6 maanden oud) zat bij een hele slechte fokker. ze zaten met zijn alle in een hokje (ofja, 4 honden per hokje ongeveer) in een koude schuur, en die van mij zat apart met 1 hondje, ze zaten allebei heel bang in een hoekje te bibberen en zielig te kijken. dat kan je toch niet aanzien? we hebben er toen (helaas maar) 1 meegenomen. Hij had nestmijt en daar hebben we veel gekloot mee gehad maar alles gaat nu super goed met hem en hij is echt gelukkig.
dat maakt het net dat beetje specialer toch (:

^ dit bovenstaande snap ik wel. Ons hondje komt ook van een hele slechte fokker (lees: veel te vroeg weggehaald bij de moeder, ondervoed, huidproblemen etc.). Hier kwamen we overigens pas later achter, nadat we haar hadden gekocht en hiermee naar een dierenarts gingen omdat ze niks wilde eten bij ons thuis, en soort van epileptische aanvallen had. Als wij toen al hadden geweten wat voor fokker dit was (wij mochten destijds de moederhond niet zien, ze kwamen de pups naar ons toebrengen), hadden wij daar nooit onze hond gekocht.

Juist door daar dan een diertje te kopen (hoe zielig het ook is) houdt zo’n fokker in stand (aangezien ze geld krijgen, en doordat ze betaald krijgen voor de dieren kan zo’n fokker blijven bestaan). Dus eigenlijk zou je daar (ook al heb je zo’n medelijden met zo’n beestje) zo’n hondje of kitten niet moeten kopen. Je kunt dan beter de dierenbescherming of iets dergelijks inschakelen, dan bij die fokker een dier te kopen.

Door er geen dieren te kopen, zorg je er eigenlijk voor dat zo’n fokker “failliet” gaat, waardoor hij niet meer door kan gaan met dat soort praktijken :slightly_smiling_face:

Als je iets van fokkers afweet dan had daar al een belletje moeten gaan rinkelen.

De reden dat ze er geld voor vragen is niet omdat ze eraan willen verdienen, maar om te kijken of iemand echt wat voor een kat overheeft.

Toen wij onze hond kochten was ik 12 (inmiddels 21) :wink: Papa en mama hebben dit geregeld, en inderdaad die wisten inderdaad niks van fokkers af. Onze hond was ons eerste echte huisdier.

bah ik vind dat zo zielig voor die diertjes van die slechte fokkers :frowning_face:

ik zou gewoon een katje bij het dierenasiel weghalen, hoor.
Nu zitten daar vooral veel katten die weg zijn gedaan, omdat de baasjes het voer niet meer konden betalen of omdat het baasje is overleden.
Je kunt ook aan de mensen bij het dierenasiel gewoon vragen waar het katje vandaan komt en of het katje ook trauma’s ofzo heeft opgelopen, als je niet zoveel ervaring hebt en niet met zo’n katje overweg zou kunnen.

Op ikzoekbaas.nl staan de dieren die op het moment in de Nederlandse asiels zitten en daar staat dan gelijk ook een omschrijving van herkomst en persoonlijkheid bij.

En sowieso niet bij fokkers weghalen, of bij mensen die je niet zo vertrouwd. Fokkers doen het alleen maar voor het geld en kan zo’n beestje helemaal niet interesseren of die het een beetje goed heeft. Ook doen ze die katjes vaak te vroeg bij hun moeder weg, waardoor je later problemen met de opvoeding of met agresiviteit gaat krijgen.