Op zoek naar een contactpersoon -> anorexia

Een vriendin van mij heeft bijna anorexia. Ze zit echt op het randje, met overgeven en extreem lijnen en alles. Wij kunnen haar niet meer helpen… Alles wat we zeggen doet haar op dat moment een plezier, maar helpt verder niet.

Nu vraag ik me af… Is er hier op dit forum misschien iemand die ook anorexia of bijna heeft gehad en er vanaf is gekomen, en met haar anoniem mailcontact zou willen hebben, dan kan ze praten met iemand die haar “begrijpt”.

Ik snap dat veel mensen denken: “de groeten!” maar ik hoop dat er iemand tussen zit die mij misschien kan helpen.

Alvast bedankt.

Misschien kan je het hier aan iemand vragen?
http://forum.girlscene.nl…is/list_messages/164231/0

Hopelijk komt het goed met je vriendin!

Zoek professionele hulp!

Echt heel lief van je. Ik denk zeker niet ‘‘de groeten!’’ maar ik kan je niet helpen. UP!

Sorry, ik zit met hetzelfde probleem. Ze drijgt nu opgenomen te worden in een kliniek in Zeist omdat ze na een maand in het ziekenhuis nog steeds niet wil eten. :frowning_face:

Dat is wel heel vervelend en ze heeft echt hulp nodig!
Heeft ze al ergens hulp of nog niet? Misschien kun je haar ouders bellen en aansporen om met haar langs de dokter te gaan?

@soulsister_ Dat is het probleem, haar ouders (haaar moeder) is precies hetzelfde als zij. Ze let CONSTANT op de caloriën. Ze nemen haa rniet serieus!

wat lief van je dat je dit doet! Ik kan haar niet helpen, sorry! Upje dus

Wat lief van je! Maar, sorry, ik kan je niet helpen.

Er was eens zon aflevering van Abel ( die taarten ) en er was een meisje in dat programma die ook anorexia had gehad. Volgens mij heet ze Fruitcoctail_ op dit forum? Nja pb der is zal ik zeggen.

ik ben ervan af gekomen… ik had het niet zo heel ernstig want ik ben nooit opgenomen in een zieknhuis ofzo… maar ik zit er wel nog steeds mee in m’n hoofd… het is gewoon iets dat nooit meer weggaat denk ik… ik weet niet of ik haar zou kunnen helpe :s ik hoop dat het goed komt met haar en dat ze evenveel geluk heeft als mij en er ook van geneest :s
xx

heel lief van je dat je dit voor haar doet, maar nee sorry, ik kan haar niet helpen.

Ik ben er zo goed als vanaf. Nu het gaat nooit echt meer weg, maar heb een gezond gewicht en eet terug normaal. Ik wil haar gerust wel proberen te helpen. Ik heb wel niet in het ziekenhuis gelegen, maar wel veel gesprekken met een psycholoog gehad. Dus je mag me altijd een bericht sturen. Ik hoop dat ze er van geneest.

Ik kan je misschien helpen? tot het ziekenhuis ben ik niet gekomen, maar ik heb heb wel mijn dieptepunten gehad… Nog helemaal weg is het niet, maar misschien kan ik proberen haar eruit te trekken? Ik weet het niet hoor, kies zelf maar!

Heel rot om te zeggen,
maar ik heb ook zoiets meegemaakt.
Nooit opgenomen in het ziekenhuis,
maar wel zo ver dat mn menstruatie stopte.

Stuur maar een berichtje ofzo, wat jij het fijnst vindt (:

professionele hulp is echt het beste.
ik dacht ook ik kom er zelf wel vanaf of door met vriendinnen te praten enz,
maar dat helpt niet. je hebt hetmeeste aan iemand die haar echt kan helpen, en ook echt stappen kan ondernemen.

Niet lullig bedoeld maar onprofessionele hulp kan haar juist nog meer beschadigen ook al zijn de personen in kwestie bekend met het probleem. Probeer dit soort ernstige problemen NOOIT zelf op te lossen of door mensen die denken dat ze kunnen helpen maar de expertise niet hebben om echt te helpen. Zoek iemand op (ziekenhuis?) via telefonisch contact, e-mail contact of ga even langs. Dat zal een stuk meer helpen!

Inderdaad!

Ik had/heb boulimia.
Ik wil even kwijt dat iemand om mee te mailen niet meteen schadelijk hoeft te zijn.
Psychiaters bekijken het van een neutraal opzicht en dat is soms moeilijk.
Zoals neverstopmoving probeert om iemand te zoeken om mee te mailen is wel handig.
Die kan met je praten in een “i’ve been there” vorm dat net het extra schouderklopje is dat je soms net even nodig hebt om door te zetten om te weten dat je niet de enige bent.
Wel ben ik het eens met de meeste hier zo’n mail maatje is handiger voor naast je professionele hulp, want die mensen proberen je er hoe dan ook doorheen te slepen.
Iig geef vooral veel steun aan je vriendin, want het valt echt niet mee!
En heelveel sterkte! (l)

ik denk niet dat het goed is dat iemand met anorexia met iemand gaat zitten praten met anorexia want dan kan degene die wilt en bijna genezen is terug naar beneden halen , ik kan het weten het werkt heel demotiverend