Op zijn woord geloven

Ik heb last van een terugkerend probleem in mijn relatie. Ik vind het moeilijk om mijn vriend op zijn woord te geloven. Dit komt omdat hij vaak dingen belooft maar niet nakomt. Bijvoorbeeld als hij zegt ja dat ga ik vandaag regelen. Dan gebeurt het vaak gewoon niet. Ik verwacht dit dan wel. Ik heb dit besproken met hem, maar t veranderd steeds niet. Ik weet niet wat ik er dan aan moet doen. Ik wil niet dat ik zelf alles moet regelen altijd, maar beloftes die niet nagekomen worden zijn ook erg vervelend.

Praat met je vriend hierover. Of spreek hem aan als hij zijn belofte niet nakomt. Ik denk dat je daar eens mee moet beginnen.

Ja dan wordt het lastig om je vriend te vertrouwen als hij zijn beloftes niet nakomt. Het kan jullie vertrouwen erg schaden! Misschien jou probleem bespreken met een vriend of vriendin die je wel vertrouwt?

Het beste werkt om hem er steeds weer op te wijzen. Dat klinkt misschien erg “zeurderig” maar na een aantal keer blijft het (als het goed is) wel bij hem hangen. Je zou ook afspraken kunnen maken voor iedere keer dat hij iets niet na komt: Jij mag de volgende film kiezen, hij trakteert op een ijsje etc… Eigenlijk een beetje als een klein kind zindelijk makne…:wink: xx