Op welke leeftijd zelf reizen?

Ik wilde deze kerstvakantie dus zelf op reis naar Amerika voor 2 weekjes.
M’n tante zou me daar gelijk ophalen van het vliegveld,
maar nu hoor ik van mijn broer dat ik waarschijnlijk niet alleen op vakantie mag vanwege mijn leeftijd (14).
Of course heb ik toestemming aan m’n ouders gevraagd, en ze vonden het goed, omdat ik zelf ook wel volwassen ben voor mijn leeftijd. ^^
Ik heb dus even op internet gezocht of het ook precies zo is (of er echt een regel ervoor is?), maar kon niet echt iets nuttigs vinden :pensive:
Dus de titel zegt het al…
Op welke leeftijd mag je officieel zelf op vakantie? ._.

Onder de 16 mag je neit zelfstandig vliegen en moet je dus onder toezicht van een stewardess staan.
Onder de 18 mag je iig in nederland niet in hotels reserveren / slapen

wat.
wat voor onverantwoordelijke ouders laten hun 14 jarige dochter alleen voor 2 weken naar amerika op vakantie gaan

14, en dan alleen naar Amerika?!

^ Ze doet alleen de vliegreis alleen, zo big deal is dat niet hoor.

Als je als 14 jarige een vlucht boekt/laat boeken word je geloof ik bij de douane of gate opgewacht door een stewardess/begeleidster van die vlucht. No problem dus!

Ze gaat naar haar tante neem ik aan?

Toen ik 16 was ben ik ook alleen gaan vliegen.
Een stewardess kwam mij ophalen en bracht mij naar het vliegveld. Toen we moesten overstappen mocht ik met zo’n autotje mee, vet leuk!
en ik mocht even in de bussiness class.

geen idee, het is me nogal onduidelijk :'p

Ze is daar toch zeker niet alleen? Wat kan er nou gebeuren in een vliegtuig, daar kan ze moeilijk ontvoerd worden lijkt me. Als haar tante haar gewoon aan het vliegveld ophaalt, is er toch niets aan de hand?

"M’n tante zou me daar gelijk ophalen van het vliegveld, "

Hoezo niet duidelijk :’)?

haha naja, ze heeft niet gezegd dat ze daar slaapt. Maar dat lijkt mij wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja, ik word gelijk daar opgehaald ja xD, dus ik ben alleen op mezelf tijdens de vliegreis zelf.
En m’n band met mn tante is erg close, ze is net een moeder voor me.
Daarom kreeg ik ook toestemming van m’n ouders ^^

Oke, wel leuk. Ik wil ook naar Amerika ):

thank you, captain obvious -___-
ik dacht dat haar tante haar bracht en weer kwam ophalen van het vliegveld als ze weer terug was van haar reis

Volgens mij verschilt het ook wel per maatschappij. Ik dacht dat ik een x had gelezen dat dat t/m 12jaar is. Moet je gewoon even zoeken op de site van de maatschappij waarmee je vliegt! Er staat altijd wel iets over begeleid vliegen.
Veel plezier (:

Edit: ik heb het even opgezocht. Bij Martinair (waar ik een x mee heb gevlogen) is het t/m 11 jaar begeleid reizen. Van 12 t/m 17 mag je gewoon alleen reizen, je kunt dan wel begeleiding aanvragen! Maar het kan zijn dat het dus per maatschappij verschilt :wink:

Zal ik doen, bedankt! :slightly_smiling_face:

Ja of gewoon even bellen naar de vliegmaatschappij

Ik ben dertien en heb deze zomervakantie met mn zusje (van 12) 12 uur alleen in het vliegtuig gezeten. We hadden wel ‘begeleiding’ (een stewardess die af en toe even kwam vragen hoe het ging, in heel slecht Engels trouwens :'3 ). Op het vliegveld waar we aankwamen werden we wel (godzijdank) begeleid door een vrouw tot aan na de douane waar onze familie stond.
Waarschijnlijk moet je dus met begeleiding, maar ik heb eigenlijk geen idee.
Wij kregen wel zo’n button op dat we begeleiding nodig hadden! :stuck_out_tongue:

wauw wat gaaf, ik zou dat eigenlijk niet durfen :stuck_out_tongue:
heb ik ook alleen maar famillie (die ik ken) in ned.
maar ik ben ook 14 en mijn ouders vinden de trein en de bus al eng xD

Als ik familie ergens zou hebben, zou ik dat denk ik vanaf mijn 15/16e hebben gemogen
Maar ik denk dat ik vanaf mijn 18e (ben ik bijna) wel alleen op vakantie mag!