op welke leeftijd kan je je verloven?

he meiden,
Ik was net voor de grap een beetje met mijn vriend aant praten op welke leeftijd we ons wilde verloven, wilde trouwen en kinderen (eventueel) wilde krijgen. Weten jullie toevallig op welke leeftijd je je mág verloven, want wij vroegen dit ons af.

Verloven kun je toch gewoon altijd? Trouwen mag volgens mij vanaf je 18e, of wanneer je zwanger bent/een kind hebt al op je 16e.

Je mag ten alle tijden verloven, het is tegenwoordig een soort ‘hip’ om je te verloven op je 17e. Dit heeft namelijk niks te maken met de wet/gemeente. Dat doe je gewoon voor jezelf.

Er bestaat geen leeftijd hiervoor.

Oh, je bent 15. Dan zou ik nog niet aan beginnen.

Nee, hoor, je mag pas op je 16e trouwens als je toestemming hebt van de koningin(van de koningin? Ja van haar) Overigens is zwangerschap vaak wel een goed ‘excuus’ om toestemming te krijgen voor trouwen.

Oh, dan zat ik wel al in de buurt. Wat heeft de koningin nou weer te maken met zoiets? Maar goed, het is geen slim idee om op je zestiende al te gaan trouwen, dan heb je nog een heel leven voor je.

haha nee kwast ook nog niet van plan

Dat mag toch gewoon van de wed altijd? Maar je mag pas trouwen op je 18 geloof ik … maja je bent 15 … dus daar zou ik nog ff mee wachten.
K vind persoonlijk vanaf de 25 wel een goede leeftijd is om je te verloven … licht er natuurlik wel aan hoe de situatie is he , als jij dan nog samen met je vriendje bent.

Volgens het Burgerlijk Wetboek mag er getrouwd worden indien zowel de man als de vrouw 18 jaar zijn.
Maar als ze beiden 16 jaar zijn en de vrouw heeft een verklaring van een arts dat ze zwanger is of als ze al een kind heeft mogen ze ook trouwen. Daar onder staat nog wel dat een minderjarige geen huwelijk mag aangaan zonder toestemming van de ouders.
En dan kan ook de Minister van Justitie nog om gewichtige redenen ontheffing verlenen van het eerstgenoemde vereiste.

Ik ken een meisje dat is vorige week verloofd, en ze is nu 17.

Onder de 16 heb je toestemming nodig van de koningin.
Als je 16 bent en zwanger, heb je een medische verklaring en toestemming van je ouders/voogd nodig.

cijfers.meed.nl/samenvatting/Recht%20IHGH.doc

18 denk ik!

“toestemming van de koningin” moet je dus NIET serieus nemen LiesOny
Je krijgt toestemming van de mensjes in dienst van de koningin :grinning_face_with_smiling_eyes:

Verloven mag je zelf weten volgens mij, is meer voor jezelf.
Alleen voor trouwen moet je een bepaalde leeftijd hebben (18 of 16 met toestemming)

je mag altijd verloven =D

ik vind het het beste dat je 1 a 2 jaar voordat je wilt trouwen, je gaat verloven

Beginnen we nou steeds meer op Amerika te lijken? Jakkes.

Ik moet nu trouwens denken aan That 70s Show waarbij Donna en Eric verloofd waren en dat Red besloot dat ze maar aan het eind van de week mochten trouwen, kregen ze het spaans-benauwd :'3

Ik had voor mezelf altijd bedacht dat ik minstens 5 jaar een relatie moet hebben met iemand voordat ik ga trouwen.

ja verloven kan altijd, betekend niet dat je binnen een jaar gaat trouwen. Vaak doen mensen dat juist omdat ze te jong zijn om te trouwen maar wel willen laten weten dat ze echt serieus zijn en er helemaal voor gaan.