Op welke leeftijd begon jij met..

op mijn 11e of 12e (in groep :sunglasses: had ik heel af en toe mascara op, en sinds m’n 13e 14e ofzo draag ik het denk echt elke dag, dus nu ben ik 15 en nu draag ik ook gewoon altijd make-up enzo…

eind 2e klas beetje oogpotlood enz…
dus rond mn 14-15e

daarvoor deed ik wel soms oogpotlood op, op feestjes ofzo… maar dat vond mn pa niet zo leuk omdat ik nog te jong was

17

15-16

Hetzelfde.

12/13 volgens mij, toen ik 12 alleen soms mascara en vanaf mn 13e ook wat meer.

In de 2e klas gewoon dagelijks mascara etc.
Maar op de basisschool had ik ook wel even zo’n make-up-is-stoer-periode, en toen gingen we naar de ‘disco’ (een kinderdisco) en deden we wel eens lipstick op of oogschaduw. En daarna, in groep 8 en de 1e heb ik weinig make-up gedragen.

op mijn 14e begon ik met af en toe de geweldige hema-mascara te drage … vanaf me 15e meestal elke dag , maar nu heb ik ook wel eens dagen dat ik zonder make up de deur uitgaa

edit: de hema-mascara heb ik nu onderhand wel me huis uit verbannen

Rond mn 15e.

In groep 8 als iemand bij ons in de klas een “fuif” ofzo hield
en in de eerste begonnen met elke dag mascara enzo

=

Toen ik zeven of acht jaar oud was heb ik mezelf een keer helemaal ‘mooi’ opgemaakt voor een feestje. Nou ja, m’n moeder vond dat dus niet zo’n goed idee (en ik ben zóó blij dat ze m’n gezicht toen had schoongemaakt want ik zou echt heel erg voor lul staan. -lees; knalrode lippenstift die overal zit waar 'ie niet hoort, roze oogschaduw onder m’n ogen…-) maar dat was dus 'n periode dat ik er helemaal fan van was. Later is dat weggezakt, en heb ik heel lang geen make-up gedragen. Soms eyeliner, maar geen mascara. Op m’n 13e, toen ik bijna 14 werd, ben ik echt begonnen met make-up naar school.

Wat ‘n verhaal voor zo’n simpele vraag x’]

Ik ook.
Ik ken er een paar die in groep 7 zitten en al heel hun gezicht volhebben, tot foundation aan toe.

Ikzelf was… 13/14 ofzo? Pas aan het eind van de 2e begon ik ermee.

toen ik 10 was
(van die transparante lipgloss met glittertjes)

midden/eind groep 8 met mascara en toen op de middelbare school ook concealer en poeder.

13 en een half

mascara: 12
oogpotlood: 13
foundation/poeder: 14

mascara op ongeveer de helft van de eerste toen was ik 12/13,
en nu een beetje poeder en puistenstick enzo ik ben nu bijna 14.

beetje mascara sinds m’n 13e denk ik ongeveer, en iets daarna beetje oogpotlood erbij

uhm toen ik halverwege de 3e klas zat ofsuw?
Ik had gewoon voor de lol eyeliner gekocht en dat stond wel leuk dus mascara erbij gekocht.
Doe nu af en toe als ik zin heb mascara en/of eyeliner op.