Op vakantie

‘Kijk dat plekje eens.’ zegt Kelly mijn beste vriendin.
’ Naar Spanje ?’ vraag ik.
‘Ja geweldig toch, en niet duur.’ roept Kelly.
Dat is waar denk ik bij mezelf het is best goedkoop voor zo’n mooi plekje. Ik kijk nog even verder. ‘En dit plekje dan.’ zeg ik. Kelly kijkt me verbaasd aan. ‘Nee dat is zo’n bejaarde plekje, daar gaan we echt niet naar toe hoor.’
Ik kijk verder ‘En deze dan?’ Kelly schudt heftig haar hoofd. ‘Nee mijn besluit staat vast, moet je die foto’s zien, en de lekkere jongens.’ Ik lach, Kelly altijd met haar jongens, ik heb daar niet zoveel mee. ‘Oké dan, wat jij wilt.’
Voor dat ik me bedenk klikken we samen op ‘Boeken.’
‘Blijf je eten?’ vraag ik aan Kelly.
‘Nee, ik moet nog mijn tas inpakken en naar dansen.’ Ze pakt haar spullen en trekt haar jas aan. ‘Doeg’ zegt ze.
‘Doei’ zeg ik.

verder?

Leuk verhaal maar je moet wat meer op de leestekens gaan letten.

‘Is dit het’ roept Kelly. Het huisje lijkt van de buitenkant een droomhuisje maar van de binnenkant is het een wrak.
‘Een prachtig plekje met een verrot huisje in het midden’ zeg ik en glimlach.
‘Haha’ zegt Kelly en kijkt mij boos aan.
Ik bekijk het huisje is goed, nou snap ik waarom het zo goedkoop was wie wil hier nou een weekje slapen. Zelfs voor duizend euro wil ik hier niet overnachten!
De keuken ligt vol met vieze vaat en bedorven etensresten. De woonkamer ligt vol met zand en dode kakkerlakken. Kelly doet de deur open en gilt, ‘Ie ! Een muis’ een muisje rent de slaapkamer uit. Dit noemen ze echt geen slaapkamer denk ik bij mezelf. Het ziet eruit als een vuilnisbelt de bedden zitten vol met een stof en er hangen allemaal spinnenwebben. ‘Hier gaan we toch niet slapen’ vraag ik benauwd. We kijken elkaar bang aan, ‘Waar moeten we dan overnachten?’