Op vakantie naar mijn trans vriend.

Heyho. Ik heb een beetje advies nodig. 2 jaar geleden is een goede vriend van me verhuisd naar het buitenland. Nu heeft hij een tijdje terug verteld dat hij transgender is. Nu ga ik deze zomer bij hem langs en mijn ouders zetten me bij zijn huis. mijn ouders weten echter niet dat mijn vriend ‘nu’ een jongen is en een andere naam heeft. Ik weet niet zo goed hoe ik dit vertel, en of ik het wel moet vertellen. Ik ben namelijk een beetje bang dat mijn ouders met de zijne gaan praten en hem dan ineens met zijn oude naam aanspreken, wat een beetje raar zou zijn. Ik stel me waarschijnlijk een beetje aan maar ik weet echt niet hoe je dit casual brengt zeg maar. Ik denk niet dat mijn ouders er enig probleem mee zullen hebben. Ik heb er alleen zo’n groot ding van gemaakt in mijn hoofd dat ik het niet echt durf te vertellen. Enige tips?

Gewoon tegen je ouders vertellen, en vragen of ze hem aub met zijn nieuwe naam willen aanspreken en of ze hem/hij willen zeggen

Hoe groter jij het maakt, hoe groter het probleem ook wordt.

Dat inderdaad. En ligt ook die vriend in. Als je ouders oprecht hun best doen en die vriend weet dat, zal een keertje verspreken ook geen drama zijn. Dat kan nu eenmaal gebeuren en gaat niemand dood aan en het gaat om de instelling, niet waar?