Op vakantie naar een slecht hotel

Ik ga op vakantie naar spanje, daar wonen mijn opa en oma.
Nu verblijven we altijd in een hotel en gaan we overdag naar mijn opa en oma toe.
We slapen daar dus eigenlijk alleen maar.
Nu heb ik het hotel opgezocht waar we slapen en ik zie alleen maar slechte reacties!

vies, oud, je kan niet in slaap komen door het harde geluid, harde bedden…
Ik zag er zelfs eentje waarvan er stond dat er mieren in de kamer liepen -_____-

Mijn vader heeft gewoon het goedkoopste geboekt omdat we het niet suuuuper breed hebben… Maar ik zie er nu stiekem een beetje tegenop om daar te gaan slapen…

Iemand ervaringen met slechte hotels?

Wij gingen twee weken geleden ook naar Valkenburg naar een hotel waar ik allerlei slechte recensies op zag staan. Bedenk wel dat mensen eerder een slechte recensie op het internet zetten, dan een goede. Je slaapt er alleen maar, dus opzich is het niet heel erg toch? En mieren kan je altijd nog doodstampen haha. Bij ons konden zelfs de deuren niet goed op slot en was er niet eens ventilatie in de ‘badkamer’, maar ik leef nog! Geen zorgen! Komt wel goed, je slaapt er toch alleen maar :wink:

Ik zou er dan niet naartoe gaan hoor, en als je wel gaat kun je altijd bellen naar red mijn vakantie XD

Twee zomers geleden gingen we voor véél te veel geld met mijn ex zijn familie naar Kreta. Het appartement waar ik sliep zag er zo uit:

• Een belachelijke keuken met een kapotte afzuigkap.
  • In het hele huis konden we maar één glas vinden.
  • De familie betaalde niet voor airco waardoor we het bloedheet hadden.
  • De eerste nacht sprong ik de badkamer uit vanwege een spin, trok mijn ex mij weg omdat er een kakkerlak voorbij rende.
  • De fohn was kapot.
  • Alles was verouderd.
  • Het zwembad was wel te doen, maar niet echt prettig om in te zwemmen.
  • We zaten te ver van het strand. Sterker nog; het enige strandje dat we hadden was vol met dikke Grieken en nauwelijks zitplekken.
  • Het eten was wel te doen, maar weinig variatie…
    En zo kan ik nog wel doorgaan.

Gelukkig hoef je er alleen maar te slapen… Dat scheelt.
Wij hadden in Tunesië ook mieren, maar mijn vriendin had een flesje citroensap meegenomen (om haar haar lichter te krijgen, zucht) en dat werkt behoorlijk effectief op die rotbeestjes…

:’)

Wat moet ze dan, niet op vakantie gaan? :’).

OT: Je hoeft er alleen maar te slapen, zorg gewoon dat je dingen bij je hebt als insectenspray, misschien oordopjes met muziek als je niet in slaap komt of gewone oordoppen, schone kussensloop/hoeslaken, etc.

Red mijn vakantie, hahahaha.

Hahaha misschien als ik dat kijk dat dat hotel dan stiekem nog een beetje meevalt…
Ik ben echt geen luxepersoon. Ik geef daar niet zo heel veel om ( is natuurlijk wel heeeerlijk hahaha)
maar het idee dat ik in een hotel gelijkwaardig aan een grot slaap… tsja.

Bij de titel wou ik deze reactie al zetten,
maarja net iets te laat hihi. :rainbow_flag:

Zet je eroverheen.
Wij gingen met school naar Parijs, en we zaten in een of ander Formule1-hotel. Gedeelde badkamers/bunkers en wc’s, de ramen konden niet open…
Nou, eigenlijk zag de kamer zelf er zo uit:

• tweepersoonsbed en daarboven een eenpersoons hoogslaper.
  • wastafel + licht + spiegel
  • deur

Maar als je er zo weinig bent, en er alleen slaapt … wat boeit dat? Je ouders hebben het niet zo breed, zeg je. Dan zou ik als ouder zijnde niet zitten te wachten op een zeurende dochter die klaagt over het feit dat het hotel niet luxe genoeg is…

En misschien zou je voor volgend jaar een woningruil kunnen voorstellen? Dan ruil je met andere mensen van huis, voor een bepaalde tijd. Wij doen dat via Intervac en het is ideáál vind ikzelf. Geen gekloot met hotels of campings of blaaah, gewoon, een woonhuis. Fijne bedjes, wasmachine, normale badkamers, aaaah.

neem je eigen dekbed overtrek enzoo mee, dan voelt het al wat schoner en eigener enzoo toch?

Nou ik ging in Italie naar een hotel en het zag er best mooi uit van binnen. Maar nu komt het. De lift was echt 1 bij 1 m en we moesten de deuren tegen elkaar aandrukken anders bewoog hij niet. Als je stond te springen in de lift voelde je het gewoon helemaal bewegen xD Het stonk er ook nogal en het was echt een eng hotel want er waren allemaal van die kamertjes waar niemand kwam met allemaal boekenkasten enzo. Toen we er net waren kwam er een schoonmaakster zomaar onze kamer binnen en die had of een koelkast voor ons of een televisie. We kozen voor de tv, er was maar 1 stopcontact. De fohn deed het niet en een van de bedden was gewoon een soort kastla ofzo, daar leek het op :’) In de kaptafel zat geen la meer, en er zat een vieze koffievlek op de telefoon XD Het balkon leek in te storten en er stond een lelijke conifeer ervoor. Mijn broer heeft er echt een heel verhaal over geschreven, echt een geweldig stuk :’)
Verder was het best oke.

Als je er alleen maar slaapt, dan is het denk ik niet heel erg. Ik hoop alleen dat je die mieren kunt ontwijken, anders neem je mierenlokdoosjes mee? :’) En eh, oordoppen als je slaapt. Alleen harde bedden kun je niks aan doen… Misschien valt het best mee. Ik hoop dat het je vakantie niet verpest!

proberen flexibel op te stellen en denken: ik hoef er alleen te slapen
desnoods grote handdoek meenemen om toch op iets schoons te slapen en de volgende lekker van het weer genieten

ik ben nooit zo’n fan geweest van hotels in toeristische plaatsen…

Meestal boek ik gewoon een bed in een hostel. (via http://www.hostelworld.com/ )
Daar betaal je gemiddeld 12¤ per nacht en je hebt er vaak een licht ontbijtje bij inbegrepen. En eten kook je gewoon zelf in de keuken die ter beschikking staat.
En belangrijkst van al: je ontmoet altijd leuke mensen!

Meestal zijn hostels veel beter in orde qua hygiëne dan gewone hotels, en je betaalt er minder. Je moet gewoon je kamer delen met vreemde mensen, maar dat vind ik net leuk.

Misschien is dit een optie als je dat hotel nog kan afzeggen?

Misschien valt het allemaal wel mee, en als het echt zo vies is gewoon naar de receptie gaan en een schone kamer eisen :open_mouth:

Dat wou ik gaan zeggen :") !

Ik ging op vakantie en we lazen ook van die reacties. Toch viel het heel erg mee en hadden wij een goede kamer.
Toen we weg gingen kregen we een tijdelijke douche kamer en toen wist ik waar die mensen over schreven…
Bleek dat wij gewoon in het goede gedeelte zaten. Hopelijk valt het bij jou ook mee en heb je een beetje een goede kamer.
Alleen volgensmij had ik beestjes of iets in mn bed want mn benen waren lek gestoken en nee niet van de muggen want ik droeg juist elke avond een broek en alsnog kwamen erbij. Uiteindelijk een laken gepakt en alleen daarop geslapen en dat hielp wel. Zag meerdere mensen op het strand met van die plekken op hun benen. Schijnt dat er ook bed buggs zijn ofzo dus miss heb ik die wel gehad :frowning_face: :l 3

Dus ja probeer er het beste van te maken ofzo. En idd anders zelf iets meenemen om op te slapen?

jullie kunnen toch ook bij je opa en oma slapen?

Ook in Spanje, Cambrils. Er reed een trein naast onze slaapkamer!

Eigenlijk altijd in een goed hotel geslapen :’). yay

maar ik zou voorzorgsmaatregelen nemen,
wat sommige al zeggen, mierenlokdoosjes, schoon beddengoed, eventueel je eigen kussen meenemen? Van die handige natte wegwerpdoekjes. Insectenverdelger.

Ken je het huis dan van die opa en oma? Misschien hebben die wel maar 1 kamer joh. En hebben ze gewoon niet genoeg ruimte om zoveel mensen te laten slapen.