op vakantie met gezin van 5

Hoi! Ik weet niet goed of dit ook in het vakantie 2014 topic kan maar ik heb een vraag. Ik ben 15 en word komende zomer 16. Ik heb twee zusjes. Tegen die tijd 12 en 9. En mijn ouders willen van de zomer met ons op vakantie maar weten niks. Ik hoef niet per se op vakantie maar mijn ouders willen me niet thuislaten of bij vriendinnen.
Zelf hou ik wel van natuur en mooi weer. Mijn zusjes houden van zwemmen en mijn ouders van kastelen bezoeken. Ik hou niet van uitgaan en mijn ouders willen naar een camping zonder nederlanders (of met weinig) dus een camping met veel jongeren, kinderen en nederlanders zit er niet in. Nu is mijn vraag aan jullie: weten jullie waar we naartoe zouden kunnen gaan en hebben jullie tips hoe ik mijn ouders kan overtuigen om ook zelfstandig wat te doen?

Sorry voor dit ietwat warrige verhaal :confused: maar alle tips worden gewaardeerd

Wij zijn ook een gezin van vijf en gaan naar New York, daar is toch zowat alles te doen :slightly_smiling_face:

Frankrijk, Kroatië, Spanje, Italië. Maar daar komen over het algemeen wel veel Nederlanders.

Neem eens een kijkje op deze site: http://www.gebetsroither.com/nl/home

Scandinavië? Zitten erg mooie landen tussen.

Bedankt voor de ideeen! Ik heb ze aan mijn ouders voorgesteld maar Amerika vinden ze te duur en scandinavië vinden ze niks… Ik zal ook nog wel op die site kijken

de dordogne! Wij hadden daar toen ik 14 was een hele leuke camping, het enige wat je ouders daar niet willen zijn de nederlanders. Er zijn veel kastelen, mooie natuur en stadjes met marktjes, geweldig uitzicht en leuke winkeltjes en je kan heerlijk dobberen in de rivier. we liepen dan een kilometer of 3 te sjouwen met banden langs de rivier en dan ging je er daar in en dreef je terug naar de camping zeg maar, echt geweldig.

wij zijn een gezin van 8 en wij gaan gewoon naar frankrijk daar heb je genoeg niet touristische campings waar voor ons toch genoeg nederlandse waren.
Daar heb je alles! Mooie bergen en cultuur (kastelen kleine dorpjes) maar ook zwembaden en het ligt dichtbij de zee!

De camping was niet heel bijzonder maar toch erg gezellig. Camping felix de la bastide ofzo heette die!

succes.

Als je naar frankrijk gaat moet je voor niet toeristische campings zoeken op “Camping de municipal” (gemeente camping). Dat zijn vaak kleine campinkjes

ja frankrijk is leuk denk ik! maar dan wel vlakbij een stadje of dorpje en het strand. dan kunnen jullie lekker je gang gaan, shoppen enzo, en je ouders op pad naar kastelen en cultuur snuiven haha

Wij zochten altijd op google maps> Camping de municipal (gemeentecamping dus in/naast een stadje) > langs een rivier :slightly_smiling_face:

Toevallig ben ik daar twee jaar geleden geweest. Het was echt superleuk maar mijn ouders hebben nu bedacht dat we naar Italië gaan. Bedankt voor alle tips en ik hoop dat het een leuke vakantie wordt :slightly_smiling_face:

Veel plezier op vakantie!