Ik ga deze zomer last minute waarschijnlijk nog weg met 1 vriendin. De andere twee laten ons een beetje zitten aangezien ze niet bepaald geld meer hebben voor een vakantie at the moment. Ik vroeg me af hoe jullie ervaring daarmee is, dit meisje is mijn allerliefste vriendin maar ik ben toch bang dat je elkaar zat wordt als je continu op elkaar aangewezen bent. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Ik weet zeker dat ik dit met mijn vriendin wel kan, ik ken haar nu 12 jaar dus ik weet dan waar ik aan toe ben.
Ik zou duidelijke afspraken maken, wilt zij naar het strand en jij bij het zwembad blijven ? Ga dan in de ochtend ff naar het strand en daarna naar het zwembad, dit is maar een voorbeeld hoor.
Ook over geld ed. want daar wil je geen ruzie over krijgen.
Je zou evt. ook een keertje alleen weg kunnen, of dat 1 van jullie even boodschappen gaat doen, zodat je toch de ruimte bewaard, maar verder zou ik het gewoon doen hoor!
Mijn ervaring hiermee is dat dit sindsdien geen vriendin meer is. Ik ging met haar naar NY, 10 dagen. We dachten dat we elkaar goed kenden etc. Alleen na een paar dagen botste het al heel erg. Ik had toen al wat reiservaring zij nog helemaal niet. Het waren kleine dingen waaraan we ons gingen irriteren, maar op vakantie zijn die kleine irritaties al snel heel groot.
Om wat voorbeelden te noemen; zij lag savonds al om 8/9u op bed en had nooit zin om 's avonds wat te doen. Ze was heel bang om te verdwalen en liep overal met een plattegrond terwijl er daar op elke straathoek een metro zit en je bijna onmogelijk kunt verdwalen daar.
Het gaat dus niet alleen om afspraken maken over wat je wilt zien en bezoeken etc., maar ook over dit soort dingen. Zorg dat je echt met elkaar op 1 lijn zit want je zit wel echt op elkaars lip. Spreek bijvoorbeeld af dat je af en toe allebei apart iets gaat ondernemen, dat deden wij toen ook.
Wil je verder niet bang maken hoor ofzo, je kunt prima met z’n 2en op vakantie als je maar afspraken met elkaar maakt.
Ik ben vorig jaar met een vriendin 10 dagen ergens naartoe geweest en we hebben ons prima vermaakt! Het kan ook zijn omdat we op elkaar afgestemd zijn. We zouden het met gemak nog langer hebben kunnen volhouden Dus het kan wel, geniet ervan
Ik zou inderdaad van te voren goed bespreken wat je allebei van de vakantie wil! En eventueel kan je ook dingen alleen doen Maar ook daarbij: van te voren even goed over praten.
Vorige 2 vakanties ben ik allebei met m’n beste vriendin alleen geweest, en ik vond het juist super leuk! We willen allebei hetzelfde ipv dat 1 van een groep wat anders wil. We waren altijd samen en raakten elkaar niet kwijt. Volgend jaar gaan we gewoon weer samen
Ik heb er geen goede ervaring mee. Ik ging met een vriendin op vakantie en dat eindigde in jaloezie(vanuit haar kant naar mij) en een paar maanden later in een stukgelopen vriendschap. Echter heb ik tijdens die vakantie wel geleerd hoe belangrijk communicatie is!
zoals hier boven gezegd wordt goed communiceren met elkaar maar dat moet je sws al ga je met andere mensen op vakantie.
Ik heb er zelf een minder goede ervaring mee, maar dat kwam omdat mijn vriendin en ik niet voldoende hadden besproken wat we graag wilden en waar onze verwachtingen lagen. Zo hebben we ons allebei teleurgesteld en gefrustreerd gevoeld tijdens die vakantie, omdat de één dit wilde en de ander dit. Ik zou dus vooraf goed bespreken wat jullie graag willen en vooral of jullie hetzelfde willen. Maar als dat lukt en jullie zitten op één lijn, moet 't helemaal goed komen
Ik was met mijn vriendin op vakantie 2 weken, we kregen wel eens ruzie ja.
Zijn jullie al vaker samen op vakantie geweest of in ieder geval samen geweest voor een langere tijd? Dan weet je misschien beter waar je aan toe bent.
Ik denk dat communicatie heel belangrijk is, niet alleen ervoor, maar ook tijdens de vakantie. Spreek af dat als er iets is dat jullie vervelend vinden jullie dat kunnen zeggen tegen elkaar, anders is de kans heel groot dat alles wordt opgekropt en op een gegeven moment er ruzie kan ontstaan.
Met zijn 2en is het hartstikke leuk om op vakantie te gaan!
Natuurlijk zullen er wel eens momenten voor doen waarbij je elkaar het liefst een nekschot wil geven maar ach, that’s where friends are for
Het is eigenlijk precies hetzelfde als met familie, na 2 weken wil eigenlijk iedereen zo snel mogelijk naar huis.