Op vakantie in examenjaar

Ik zit volgend jaar in het examenjaar VWO. Een vriendin van me studeert dan voor een jaar aan een universiteit in Californië in de buurt van LA, en natuurlijk wil ik haar voor een weekje bezoeken.

Maar ik vraag me af of dat wel gaat, aangezien ik in m’n examenjaar zit. Zijn er mensen die in hun examenjaar op vakantie zijn geweest, of dat van plan zijn te doen?

Dat kan wel hoor. Zo druk heb je het nou ook weer niet in je examenjaar, in de herfst/kerstvakantie kan je prima weg. In de meivakantie zou ik niet aanraden omdat dat vlak voor je examens is.

Kan prima hoor! Alleen zoals radiomonster zegt zou ik het niet in de meivakantie doen

Het examenjaar is meestal veel/gedeeltelijk herhaling. Dus zoals de andere al zeggen inderdaad niet in de meivakantie gaan.

ik zit nu midden in m’n examens
maar ik vond dit jaar wel echt pittig,
komt ook door omstandigheden.

maar ik denk dat je bijv. in de herfst/kerst/voorjaars (carnavals) vakanties best daarheen kunt (:

Bij ons was het zo dat alle SE-weken precies na de vakanties vielen, dus als ik jou was zou ik even de planning voor de SE-weken afwachten en anders zou ik in de kerstvakantie gaan aangezien je dan 2 weken vrij hebt :slightly_smiling_face:

ligt eraan wanneer je gaat…
ik zou nie tin de meivakantie erheen gaan.

Kun je niet tussen je examens en de uitslag in gaan?

Kerstvakantie is niet echt een optie, dan zijn de tickets heel duur…
Dus waarschijnlijk wordt het de herfstvakantie.

Dat was ik in eerste instantie van plan, maar dan is m’n vriendin waarschijnlijk weer terug in Nederland.

je hebt wel kans dat je vlak daarna je eerste SE-week hebt.

Oh okee balen! Dan zou ik voor de hersftvakantie gaan inderdaad :slightly_smiling_face:

Ach ach, je gaat toch niet een heel jaar ALLEEN aan toetsen denken haha kom op. Natuurlijk kun je op vakantie; en al zou je SE-week daarna zijn, dan heb je misschien iets minder goede cijfers… Achja. Dann de volgende x knallen.

SUPERleuk iniedergeval! X

Meestal zijn de toetsweken na de vakanties met een week of 2 weken er tussen, maar ik heb zelf in de vakanties vaak niet eens veel gedaan omdat het dan toch niet echt lukte (ik gaf het leren in de vakantie te snel op haha). Maar je kunt het zo plannen dat je voor de vakantie al alles hebt geleerd? En dat je dan na je vakantie nog alles doorneemt?

Als het mag van je school … :stuck_out_tongue:

Ik ben niet zo’n hele grote liefhebber van school. Van het aantal uren dat ik dit jaar (examenjaar) gemist heb zou ik 3x (ok, wsl meer :’) ) op vakantie kunnen gaan :’)
En m’n examens vallen tot nog toe mee qua moeilijkheid :stuck_out_tongue:

Je kan zelf het beste inschatten hoeveel je kan missen denk ik.

dat kan zeker wel! ik zit zelf in mn examenjaar en ben ik de meivakantie naar turkije geweest, maar heb nergens last van met mn examens hoor :stuck_out_tongue:
maar ik stel alles ook altijd uit tot het laatste moment dus anders had ik ook niet geleerd in de meivakantie haha

Je kunt prima in je herfst, kerst of krokus/carnavalsvakantie daarheen. Houd er wel rekening mee dat je misschien presentaties of toetsen hebt na je vakantie, maar dat is een kwestie van goed plannen.

Ik heb door mijn stomme kutschool niet een vakantie gehad dit jaar (na herfstvakantie moest ik gedeelte PWS afhebben, na kerst PWS helemaal, na voorjaarsvakantie had ik toetsweek en na meivakantie dus examens)
Maar als het bij jou op school niet zo stom geregeld is als op die van mij, moet het prima lukken!

In je examen jaar doe je toch geen reet meer, vooral niet aan het einde.

dat ook,

bij mij was het zo dat je na alle toetsweken een week vakantie had om uit te rusten. Dus de toetsweken werden om de vakantie gepland.

Als je vakantie voor je toetsweek is (wat ik superdom zou vinden van een school, maar ok. ) is het wel een ander verhaal